EQS noen som tenker på en sådan?

Medlem
21. okt. 2015
Innlegg
627
Sted
Skedsmokorset
Har ventet med at kaste meg på EL-bil. Har prøvet div Tesla S og X i perioder, men alltid konkludert med ar kvalitetsfølelsen ble for dårlig. Vurdere nå seriøst den nye EQS, noen andre her på sonen som også tenker seriøst i den retning? Prisen er fortsatt ikke avklart, men det er mulig at bestille...
E0FCCB80-C513-4419-A8E4-5A0049D486AA.jpeg
836A8093-3B9B-4736-85CB-7D5F6369AE35.jpeg
 
Har ventet med at kaste meg på EL-bil. Har prøvet div Tesla S og X i perioder, men alltid konkludert med ar kvalitetsfølelsen ble for dårlig. Vurdere nå seriøst den nye EQS, noen andre her på sonen som også tenker seriøst i den retning? Prisen er fortsatt ikke avklart, men det er mulig at bestille... Vis vedlegg 252388Vis vedlegg 252389

Jeg må si den er forlokkende om jeg skulle kjøpt noe annet tysk enn Porsche. Jeg tror den kommer til å bli veldig bra, men om jeg skal bytte ut hybriden min om noen år så tror jeg det blir Taycan cross Turismo. Forhåpentligvis kommer den med en bedre rekkevidde om noen år.
 
Jeg må si den er forlokkende om jeg skulle kjøpt noe annet tysk enn Porsche. Jeg tror den kommer til å bli veldig bra, men om jeg skal bytte ut hybriden min om noen år så tror jeg det blir Taycan cross Turismo. Forhåpentligvis kommer den med en bedre rekkevidde om noen år.

Er veldig spent på prisen på EQS, eksempelvis sammenliknet med EQC - som IMHO er nokså «fornuftig» priset. Oppgitt rekkevidde på EQS passer veldig godt til mine behov.

Cross Turismo er også veldig interessant, men rekkevidden er dessverre for dårlig til min bruk. 30-40% bedre rekkevidde, så snakker vi! En annen sak er at man får en strøken 2 år gammel Panamera e-hybrid med lav kilometer til nesten samme pris som en ny Taycan Cross Turismo :unsure:
 
Er veldig spent på prisen på EQS, eksempelvis sammenliknet med EQC - som IMHO er nokså «fornuftig» priset. Oppgitt rekkevidde på EQS passer veldig godt til mine behov.

Cross Turismo er også veldig interessant, men rekkevidden er dessverre for dårlig til min bruk. 30-40% bedre rekkevidde, så snakker vi! En annen sak er at man får en strøken 2 år gammel Panamera e-hybrid med lav kilometer til nesten samme pris som en ny Taycan Cross Turismo :unsure:

Jeg mener jeg leste noe om prisen på EQS et sted, men husker ikke hvor. Noe om at den ble liggende rundt en godt spekket S klasse. Så altså langt over millionen. Tipper det fort blir 1.4 når du skal ha litt utstyr.

Det er helt korrekt! Jeg har spekket meg både en Cross Turismo 4 og 4s.
4 havner på 1.3 og 4s på 1.450.000 med det utstyret man «skal ha» og som de fleste panamera hybrider har.
Til prisen av CT 4 så får du en 2019 4 e hybrid og til prisen av CT 4s får du en 2018 turbo s (med litt pruting også Sport Turismo).

Det er en av grunnene til at jeg holder igjen CT. Jeg er litt for tilfreds med hybrid, og det at panamera er en meget gjennomført bil fra A-Å med plass til hele familien.
 
snakket med BOS i går og de har ikke lengre lov at gjøre pre-kontrakt på EQS da den forventes forsinket. Pris kan de heller ikke kommentere. En bra S ex mva og avgift ligger vel i området 1,1-1,2. De få S-klasse som ligger på Finn holder seg relativt høyt i pris, tenker her på 2018 og nyere. En Panamere 2018+ virker som ett bra tilbud om dagen!?
 
snakket med BOS i går og de har ikke lengre lov at gjøre pre-kontrakt på EQS da den forventes forsinket. Pris kan de heller ikke kommentere. En bra S ex mva og avgift ligger vel i området 1,1-1,2. De få S-klasse som ligger på Finn holder seg relativt høyt i pris, tenker her på 2018 og nyere. En Panamere 2018+ virker som ett bra tilbud om dagen!?

Dyre s klasser ligger jo høyt i pris ja, men holder de seg greit? Etter hva jeg sett så virker det som et heftig verdifall på dem. Det får man nok også på elbiler på 1.3+ også.

Det er noen gode priser på panamera ute å går ja, men fortsatt mange som forventer drømmesummer.
Noen ganger «lite» å skille på 2018 og 2020.
Det er verdt å huske på at 2019 har fått krav om støynivå, såkalt gas particle filter. Så lyden i en 2019 modell har gått vesentlig ned fra det som er i 2018.

Obs på at det kom ny modell i ‘21 som har gjort mye med prisene på 2020 modellen. De falt 500’ på et par uker for litt siden.
 
Dyre s klasser ligger jo høyt i pris ja, men holder de seg greit? Etter hva jeg sett så virker det som et heftig verdifall på dem. Det får man nok også på elbiler på 1.3+ også.

Det er noen gode priser på panamera ute å går ja, men fortsatt mange som forventer drømmesummer.
Noen ganger «lite» å skille på 2018 og 2020.
Det er verdt å huske på at 2019 har fått krav om støynivå, såkalt gas particle filter. Så lyden i en 2019 modell har gått vesentlig ned fra det som er i 2018.

Obs på at det kom ny modell i ‘21 som har gjort mye med prisene på 2020 modellen. De falt 500’ på et par uker for litt siden.
Så hvor er «sweet-spot»(mest bil for penga) på Panamera om dagen?
 
Ingen nyere luksusbiler holder seg bra i pris, med unntak av enkelte merkelige utslag av dårlig tilgang etc.

Jeg vurderer EQS (eller SUV-versjonen) ved neste korsvei, men kjøper ikke uprøvd!
 
  • Liker
Reaksjoner: Todda
Så hvor er «sweet-spot»(mest bil for penga) på Panamera om dagen?
Kommer litt an på hva du er komfortabel med å bruke av penger, men en 2018/2019 turbo s har tapt seg ca 1.5 mill på 2-3 år. MYE bil for pengene nå. Mye av tapet er tatt for en stund nå, etter min mening. V8 og 680hk er over-kill så om det ikke er et must å ta råtta på de aller fleste andre biler på veien, så er en 4-e hybrid et mer fornuftig kjøp.

En 2018 e hybrid med «lav» km og rett utstyr til ca 1.000.000-1.050.000 er et bra kjøp. De dukker stadig vekk opp, om ikke så er det på sin plass å prute!

Alternativt så virker den blå 2019 modellen til å være et meget kjøp om du liker blå bil å ikke skal selge den raskt igjen. (Blått er vanskelig å selge)
Har ikke gått den i sømmene annet enn at jeg har sett de som selger den ikke har helt peiling på hva de selger. (Basert på info om bilen som ikke stemmer)
 
Kommer litt an på hva du er komfortabel med å bruke av penger, men en 2018/2019 turbo s har tapt seg ca 1.5 mill på 2-3 år. MYE bil for pengene nå. Mye av tapet er tatt for en stund nå, etter min mening. V8 og 680hk er over-kill så om det ikke er et must å ta råtta på de aller fleste andre biler på veien, så er en 4-e hybrid et mer fornuftig kjøp.

En 2018 e hybrid med «lav» km og rett utstyr til ca 1.000.000-1.050.000 er et bra kjøp. De dukker stadig vekk opp, om ikke så er det på sin plass å prute!

Alternativt så virker den blå 2019 modellen til å være et meget kjøp om du liker blå bil å ikke skal selge den raskt igjen. (Blått er vanskelig å selge)
Har ikke gått den i sømmene annet enn at jeg har sett de som selger den ikke har helt peiling på hva de selger. (Basert på info om bilen som ikke stemmer)
Den blå 19 modell, tenker du på den fra Kyvik Auto?
 
  • Liker
Reaksjoner: Eternamaniac
Hvorfor er denne en oddball/vanskelig å videreselge? Er ikke ekspert på Porsche men kan ikke finne noen feil her i det hele tatt... Nydelig bil.

Egentlig et godt spørsmål, men svaret er rett og slett at Panamera har tatt en skikkelig skrell på grunn av Taycan. Sedanene har tatt den største skrellen, Sport Turismo litt mindre…
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Aha, ja når du sier det så ser jeg det nå. Da kan jeg nok være litt enig i at den kanskje faller litt mellom to stoler for den typiske Porsche-kunden. Takk for oppklaring.

Den er laget primært for det kinesiske markedet (hvor det er status å sitte i baksetet), og er nesten 5,2 meter lang. Ikke bare enkelt i parkeringshus og garasjer :)
 
Egentlig et godt spørsmål, men svaret er rett og slett at Panamera har tatt en skikkelig skrell på grunn av Taycan. Sedanene har tatt den største skrellen, Sport Turismo litt mindre…
Ikke helt korrekt.
Den selges ikke fordi den er executive, har feil farge interiør blandet med at den er sedan.

Panamera sedan fikk seg en solid skrell når Sport turismo kom. Vi på berget vil ha stasjonsvogn. Det har vært og er mye fart i panamera salget selv lenge etter Taycan kom. (Da brukt markedet)

Den vanskeligste Panamera å selge er en med luxor beige interiør. (For å ikke nevne de sjeldne blå og røde)
 
Redigert:
Hvorfor er denne en oddball/vanskelig å videreselge? Er ikke ekspert på Porsche men kan ikke finne noen feil her i det hele tatt... Nydelig bil.

I tillegg til det jeg nevnte ovenfor så er den alt for høyt priset og mangler sportseksos.
Dette er en 1.050.000 bil.
 
Ikke helt korrekt.
Den selges ikke fordi den er executive, har feil farge interiør blandet med at den er sedan.

Panamera sedan fikk seg en solid skrell når Sport turismo kom. Vi på berget vil ha stasjonsvogn. Det har vært og er mye fart i panamera salget selv lenge etter Taycan kom. (Da brukt markedet)

Den vanskeligste Panamera å selge er en med luxor beige interiør. (For å ikke nevne de sjeldne blå og røde)

Var nok litt kjapp, der ;)

Synes bilen så litt rar ut, men trodde det var noe med bildeformatet - tenkte ikke på at det kunne være en LWB.

Ellers har du helt rett i dine presiseringer; «stasjonsvogn» trumfer sedan, og Taycan trumfer Panamera.

Tror også manglende sportseksos og spesielle farger er noen av de største «manglene» på brukte Porscher som påvirket prisen. Synes ellers ikke at det beige interiøret er så galt i en mørk bil, men det virker litt «gammeldags» :p