Er Breitling TOP KVALITET ?

Medlem
18. april 2014
Er Breitling klokker HELT HEL MAX? Akkorat som Rolex Zenith Omega Tag Hauer Osv?

Grunnen til min undring er at jeg fikk advarsel av en klokke selger, som igjen hadde fått advarsel om å holde seg unna Breitling.
Han fortalte også at Seiko var mye bedre klokke og kommet mye lenger i det tekniske.:confused:

På en skala fra null til 17 vil jeg kategorisere BREITLING som kvartmax. Ca. J på nevnt skala.

Breitling har kommet veldig langt etter de begynte å produsere egne urverk. B01-urverket til Breitling får veldig mye skryt og det virker ikke som det står tilbake for noe :)

For meg blir dette smak og behag, men liker du Breitling så gå får Breitling. Er du opptatt av urverket går du for B01-verket eller en variant av dette. Navitimer 01 er jo et sikkerstikk ;)

Seiko har klokker i alle prisklasser og kan umulig generaliseres.

Breitling har kommet veldig langt etter de begynte å produsere egne urverk. B01-urverket til Breitling får veldig mye skryt og det virker ikke som det står tilbake for noe :)

For meg blir dette smak og behag, men liker du Breitling så gå får Breitling. Er du opptatt av urverket går du for B01-verket eller en variant av dette. Navitimer 01 er jo et sikkerstikk ;)

Seiko har klokker i alle prisklasser og kan umulig generaliseres.

Må jeg helt opp i 35.000 til 40.000 + for brukt klokke B01 urverk?
Var å såg på Finn.no når jeg skrev B01 kom det bare klokker i den prisklassen.

Har en klokke her jeg fant som likte utrolig godt.
Breitling Chronomat - FINN Torget
hva tror dere?

Takker foresten for fine og kjappe svar !
Bra miljø her!

Den Chronomat'en er jo rimelig gammel. Trenger sikkert en service. Sleng på en 5-6000,- for det.
Det sitter et 7750-verk i den. Ikke B01-verket som er et Breitling in-house urverk.

Hvis du liker den, så kjør på. Som sagt, Breitling er god kvalitet.

Velkommen! :)

Breitling bra? Dessverre gir ikke spørsmålet mening i mine øyne. Det varierer veldig og må ses i relasjon til modell, verk og år. Som med Omega. (Tag) Heuer. Zenith. etc. etc.

Lykke til i jakten!

Som med øvrige merker, må det differensieres mellom ulike modeller fra Breitling. I min bok er ikke Breitling HELT HEL MAX, men kvalitet. Ville forøvrig ikke kategorisert Breitling sammen med Tag Heuer - på samme måte som jeg ikke ville kategorisert Breitling med Rolex og Zenith.

Som med øvrige merker, må det differensieres mellom ulike modeller fra Breitling. I min bok er ikke Breitling HELT HEL MAX, men kvalitet. Ville forøvrig ikke kategorisert Breitling sammen med Tag Heuer - på samme måte som jeg ikke ville kategorisert Breitling med Rolex og Zenith.

Vær obs på at vi her på Tidssonen har hatt lange tråder hvor vi har prøvd å "kategorisere" merker og sette dem opp mot hverandre. Dette har vist seg å ikke være til særlig nytte utover å røre i følelsesgryta til forskjellige klokke-eiere og samlere. :)

Vær obs på at vi her på Tidssonen har hatt lange tråder hvor vi har prøvd å "kategorisere" merker og sette dem opp mot hverandre. Dette har vist seg å ikke være til særlig nytte utover å røre i følelsesgryta til forskjellige klokke-eiere og samlere. :)

Hehe, jeg har full forståelse for dette - og håper jeg ikke indignerer noen. Forsøkte derfor å legge trykk på at det var min subjektive mening :)