Er det å anbefale å kjøpe fra St. Moritz Watch Corporation?

Medlem
7. aug. 2014
Sted
Hedmark
Hei! Er ny her på forumet, og kommer nok til å ligge lavt en stund og lese mer enn jeg skriver. Jeg har alltid vært glad i klokker, alle slags, nye og gamle ...

Har dessverre ikke råd til annet enn å drømme om virkelig eksklusive klokker, men har besluttet å kjøpe med litt omtanke heretter, og sørge for å skaffe meg klokker som det går an å beholde en stund og ta vare på.

For tiden planlegger jeg å skaffe meg et standard dykkerur, med svart bezel og helst svart skive. Det skal ikke koste mye, da jeg for lengst har overskredet klokkebudsjettet for lang tid framover ... :eek:

Jeg har funnet et dykkerur som jeg liker godt, det er Momentum M1 Pro fra St. Moritz Watch. Det har helt riktig størrelse og utseende, og jeg liker det røde dykkerflagget.

Det er ingen sak å få kjøpt det, men jeg er i tvil; dette er et merke som ikke har forhandlere i Norge, jeg har faktisk ikke hørt om merket tidligere, og jeg er i tvil om både ryktet til produsenten og om det vil gå an å få service på dette uret her i landet. Er det noen her som har erfaring med klokker fra dette selskapet?

Alternativet er en Orient Mako, som er bittelitt mindre og minst like fin. Den går heller ikke på batteri, og jeg har etter hvert begynt å forstå at det er hakket bedre med automatisk enn med quartz.

Problemet er at den ikke kan trekkes manuelt, hvis jeg ikke har misforstått totalt. Og da er jeg redd den skal stoppe hele tiden, da jeg ikke kan bruke klokke på jobben og heller ikke bruker klokke når jeg driver med grovarbeid hjemme.

Jeg poster her i håp om å få noen gode råd med hensyn til hva som er best å velge. Begge disse klokkene er jo billige, så det er ingen stor sak, men det er så ergerlig å velge feil.

Praktisk med Quartz , men som du antyder så diskuteres mest automatiske her på forumet. Kjenner ikke merke du henviser til. Tillater å henvise deg til et par forum favoritter. Seiko Skx007 og Seiko 'monster' begge kan du kjøpe trygt fra Creation watches. Casio har vel også en rimelig Quartz dykke md100 ?

Velkommen og lykke til med valget :)

Kjenner heller ikke til den første du linker til, men har en Orient Mako selv (handlet her, mange på forumet som har brukt disse).

Jeg er veldig fornøyd med min, og de har 40 timer power reserve. Det betyr at når den er fulladet så kan den ligge 40 timer før den går "tom" og stopper. Orient er også et stort navn, og det er vanskelig å gå feil med en Mako som første mekaniske ur :)

Hei

Velkommen til forumet!

Jeg vil virkelig anbefale Orient Blue Ray. Jeg har denne, og den er skikkelig mye klokke for pengene. Min går latterlig presis til å være så billig. Jeg har tatt av lenka og bruker den bare på NATO. I sommer har den vært med både på stranda og i bassenget. Nydelig blåfarge. Selv kjøpte jeg fra longislandwathces.com, og nå får du med en gratis NATO også hvis du skriver "FREE NATO" i ruta "Order comments" under Payment info.

Ellers finnes det jo større Orienter også. Denne MAKOen er 46 mm

Jeg vil selvsagt anbefale deg å kjøpe en automatisk klokke. Seiko har jo også mange tøffe dykkere.

Lykke til!

Todda

Takk for tips! Her var det jo veldig fine priser, får man si. Det blir helt sikkert flere klokker ... :)

Det blir kanskje en Orient Black Ray. Fin størrelse, og jeg liker de runde markeringene i stedet for tall.

Den første mekaniske er det ikke. Har en Citizen Promaster som jeg er veldig fornøyd med etter at jeg skjønte at den kunne trekkes. :rolleyes: Og en av mer luguber opprinnelse, sannsynligvis kinesisk, men den går nokså nøyaktig og kostet ikke mer enn et par hundrelapper.

Jeg dropper Momentum, det kan godt være at klokka er bra, men det er sannsynligvis smart å holde seg til kjente merker. Takk skal dere ha så lenge!

Jeg tror jeg har ombestemt meg. Det hender i blant, det ... :rolleyes:

Det ville antagelig bli nokså frustrerende å ha en klokke som ikke kan trekkes, siden den kunne bli liggende i klokkeskapet i flere uker uten å bli brukt. Og så er det så mange klokker å se her på forumet med den lekre Pepsi-bezelen, så jeg fikk lyst på det, jeg også.

Er det noe galt å si om denne? Den er utrolig billig, og jeg har forsøkt etter beste evne å undersøke hva som sies om urverket, og det ser ut til at det får gode karakterer, prisen tatt i betraktning.

Den er så billig at jeg kanskje koster på meg en søt, liten Seiko 5 jeg har sett også.