Er det i det hele tatt mulig å få en slik klokke til under 10k?

Medlem
20. juni 2012
Stor (44mm og 200g eller mer?) Automatisk klokke som tåler litt dybde (200m++ minst) med Solide ledd og endeledd, skruer istedetfor 'springbars'. Og helst 22mm (eller mer?) lenke.

Har titta litt på Omega Planet Ocean, og mange av Breitling klokkene (Og Rolex Dssd).
Men finnes det ingen rimeligere alternativer?

Eller må jeg godt over 20k for å få et slikt monster? :)

-Kay-

Sinn U1?

734602d1339500951-recommend-unique-boutique-diver-sinnu1-onchart2.jpg

1000m, ø = 44mm, rundt 220g med original lenke (har jeg lest).
Kanskje en børstet 'anvil'-lenke fra yobokies eller lignenede vil veie mer, jeg vet ikke.

Lenke/rem festes til klokka med springbars, men lenkeledd er vel festet med skruer. Ihvertfall ser det slik sånn ut på bilder :)

Brukt koster den vel ca 10', ferdig momset inn.

Jeg mener at flere på forumet har hatt U1 eller UX, så de kan sikkert fortelle mer.

Redigert:
Stor (44mm og 200g eller mer?) Automatisk klokke som tåler litt dybde (200m++ minst) med Solide ledd og endeledd, skruer istedetfor 'springbars'. Og helst 22mm (eller mer?) lenke.

Har titta litt på Omega Planet Ocean, og mange av Breitling klokkene (Og Rolex Dssd).
Men finnes det ingen rimeligere alternativer?

Eller må jeg godt over 20k for å få et slikt monster? :)

-Kay-

Lett.

Helson Shark diver 45mm, vanntett til 3000m, skruer, ikke springbars, finnes med kul mesh lenke. veier med staal og mesh 230 gram.

kule materiealvalg bronse, pvd, staal, titian. Masse fargekombinasjoner.

@trådstarter; hvorfor er vekten så viktig?

Jeg har et par budskjett-klokker liggende nå, og har funnet ut at de som veier litt er bedre å ha på handen (f.eks seiko spork). Og I tillegg syntes jeg det oser av kvalitet når en klokke veier litt, og man ikke er redd for å ryke en springbar om man gir den litt røff behandling :)

Syntes Helson lenka var veldig firkanta, men utenom det så det ut som en super robust kvalitets klokke som tåler en trøkk! Deep blue diver 1000 var utrolig flott.. Hva er det egentlig som skiller en slik fra f.eks en ETA-klokka fra f.eks Breitling? (Utenom pris selvfølgelig).

Hvordan er Lume'n på Helson, deep blue osv sammenlignet med F.eks en god seiko dykker?

MEN jeg må jo innrømme at når jeg først vurderer å punge ut opp mot 10, så kan man kanskje like gjerne rive til å gå for en Omega Planet ocean xl, Breitling SuperOcean xl.. Og når man først er oppi 20, så kan man jo nesten like gjerne gå for drømme klokka som er en Rolex DSSD?! huff.. Detta klokkegreiene er galskap ;)

Må inn i tankeboksen jeg nå.. heh

-Kay

Redigert:
Noen som har vært noe borti Tissot eller Tag Heuer? Ser Tag har en Aquaracer Chrono på 44 mm som ser helt rå ut:

tagaquaracer1000x1300_1.jpg

Mener å ha sett disse på finn.no til sånn rett over 10k .. Eneste ulempen her er jo de springbarsa da.. Og kanskje vekten? Har også alltid lurt på om det er skummelt å komme nær "chrono-knappene" under vann?

Og hvordan er lume'n på disse?

-Kay-