Er det mulig å skaffe en ny "Kermit" 16610LV?

Medlem
3. feb. 2012
Innlegg
11
Sted
Trondheim
Hei.

Ser at produksjonen av Kermit opphørte i 2010 (ref: Wikipedia).

Mitt spørsmål er derfor, er det mulig å skaffe en ny og ubrukt Kermit fra forhandler? Har noen erfaringer eller synspunkter på dette?:confused:
 
Det kan du nok glemme, men har sett eksemplarer surfende på chrono24 og watchrecon i NIB-stand. Det koster selvføglelig litt ekstra, men om du hadde tenkt til å kjøpe den hos AD uansett, så er det hvertfall the next best thing, og garantert rimeligere også.
 
Fra forhandler er nok veldig, veldig optimistisk (les: urealistisk), men de popper opp som GT sier over her NIB (og ikke bare LNIB) fra tid til annen.

Forvent å betal mer enn hva klokken er verdt dog...
 
Hvis du har iPhone, kan du laste ned appen watchsea24. Ligger 8 stykk ute der, derav også LNIB
 
Det har dukket opp noen NIB på TRF, men til en ufyselig pris.
Langt over tidligere ny-pris.
Har sett eksemplarer som har passert prisen på en ny 116610.

Til og med brukte begynner å få kvalmende høy pris.:(
 
Redigert:
Etter det jeg har sett så har prisene økt ganske mye den siste tiden, og i utlandet har prisene økt betraktelig mer enn i Norge. Ser du på chrono24 så er prisene på enkelte oppe i 50-60 + mva. Så også et sett som var solgt i forbindelse med 50 års jubileet til rolex med en del ekstra materiale for over 70 000 på the rolex forum.
 
Problemet er bare at prisen i allefall er 10k for høy..

AW
Litt for høy er den, men er uenig i at det er "minst 10k". Uansett, til slutt er det markedet som bestemmer.
Jeg mener iallefall at LVen bør ha et påslag i pris i forhold til svart 16610. For 750 kr får man den svarte bezelen i tillegg og LV har maxidial.
 
Tror det kan begynne å bli kilent å få disse under 40' nå... Gi det 10 år og så kan det jo fort hende man sitter her og lurer på hvorfor man ikke kjøpe 10 stk....
 
Det har ligget et par her inne de siste mnd. til 38k. Umulige å selge til den prisen, de forble usolgt.

AW
 
Maxi dial, SEL lenke og tidlig utgave tror jeg er en sikker investering i tillegg til at det er et fint ur. Vanskelig å se inn i framtiden men jeg vet at jeg beholder min. Når vi ser på antall vanlige 16610 kontra "Kermit" er dette en god investering. Løp og kjøp. :)

Tom
 
Problemet er bare at prisen i allefall er 10k for høy..

AW

Tror man nok må forvente å betale noe mer for en Mark I enn en senere 16610lv. Problemet er vel mer at den på finn.no ser ut som om den har feil bezel for en Mark I. Så den har enten byttet bezel, eller så er det ikke en Mark I. Isolert sett burde nok det føre til en noe lavere pris...
 
Flott klokke er det! Må si jeg irriterer meg på at jeg ikke la inn bud på en som ble solgt på auksjon
hos lånekontoret for ca 3 år siden. Den var strøken, med eske og papirer. Ble solgt for 21k !
Navnet til JCE sto faktisk i sertifikatet.

AW:)
 
Redigert:
Tror man nok må forvente å betale noe mer for en Mark I enn en senere 16610lv. Problemet er vel mer at den på finn.no ser ut som om den har feil bezel for en Mark I. Så den har enten byttet bezel, eller så er det ikke en Mark I. Isolert sett burde nok det føre til en noe lavere pris...

Den klokken har den første varianten av skiven og jeg tviler at mange vil betale mer for den eller den av de forskjellige variantene.
En "flat four" bezel derimot selges gjerne dyrere og som du sier er det ikke en flat four her ( noe som er normalt for en 2005 modell).
Jeg mener at LV nerdene sorterer denne versjon som Mark II.
Utsagnet "Dette er den første versjonen av denne modellen som også er meget ettertraktet!" er mildt sagt uheldig.
 
De som har planer om flipping og stå seg økonomisk---- glem det, men hvis du tenker langsiktig så vil det nok lønne seg IMO. Hvis Rolex toolwatches blir interessante videre framover blir dette en investering.,

Tom
 
Hva mener vedkommende danske her med at uret ikke har rolex rolex rolex på innsiden av bezel? Har noen Kermits det? Trodde det var noe Rolex begynte med rundt 2010 jeg..
De to siste versjonene av kermiten har dette. I følge en oversikt jeg har lest så kom dette rundt midten av 2008, iallefall på kermiten.