Er det virkelig slik i UK? (safene fulle av Rolex stål)

Medlem
2. juli 2024
Sted
Norge
Jeg leser jo om at Explorer faktisk er tilgjengelig hos noen AD-er i utlandet (både her og i andre fora) , men er det virkelig slik som denne videoen setter på spissen?

Litt irriterende fortellermåte, men til tider underholdende. Han hevder mange Rolex stålmodeller, f.eks. Explorer og Datejust Smooth Bezel nå selger under retail i UK, og at AD-ene har safene fulle av diverse modeller. Klokkebutikker for andre merker er stort sett tomme for folk forteller han videre, og går antagelig svært dårlig.

Men her i Norge er det ikke mulig å få satt seg på venteliste for basis-modeller i stål, som Explorer, OP, eller Datejust, selv etter snart ett år og enn viss kjøpshistorie. Men two-tone, det vil de kunne skaffe meg. Jeg vurderer å droppe hele Rolex ønsket om å få lov til å komme på "begrensede" ventelister. Min Omega, som var et stort ønske, er en strålende klokke. Men jeg er ikke villig til å kjøpe flere klokker av ymse merker, som nå selger dårlig, two-tone og gull Rolex inkludert, som jeg egentlig ikke ønsker meg eller vil gi i gave. Man kan jo lure på hvor godt andre klokkemerker enn Rolex nå selger hos våre norske AD-er, i disse tider med høye renter og tildels dårligere råd for mange.

Redigert:
Har sett endel av videoene hans, han sier mye rart. Min konklusjon er at han stort sett ikke vet så mye om de temaene han tar opp. Greit nok at endel AD har noen klokker i safen, men det er nok til de kundene som kommer inn og kan plasseres i kategorien kjendiser og som ofte kan få kjøpe en klokke bare fordi de er kjendiser.

Det går vel neppe særlig bra i smykke og klokkebransjen. Av de jeg husker på stående fot er 2av filialene til urmaker Larsen er konk, det var en urmaker i Haugesund som gikk konk i fjor

Det er nok survival of the fitest i luksusindustrien i dårlige tider ja. Med sagt så tror jeg nok ikke de har lagrene fulle av ettertraktede modeller. Men at de har noen få i tilfelle en VIP-kunde skulle ramle inn døra har de nok ganske sikkert.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: DJ41