For å avklare litt(etter litt rødvin, så mulig jeg ikke får frem poenget.)
Liker Tudor bb blue, ser ikke hvilket rom den skal fylle som ikke sub'en gjør i dag.)
Poenget var mer å fremheve at vi betaler at sykt høy premium for et "klistremerke" på skiva og litt historie....
@Hamnerfjord , hvor er du når jeg trenger hjelp....
Jeg er her
Helt ærlig, jeg kjenner litt S.Laughlin som har skapt Raven. Han startet sin eventyr med R.Schreiner fra Benarus.
Han er veldig dedisert til å fremmer en høy kvalitets produkt: Han og Ralf er ofte i Hong-Kong hvor de besøker fabrikken som lager alle klokker de selger. De brukte den 2824-2 eta før i tiden men etter problemer for å få disse på lager, gikk de for den Miyota 9015.
Prisene er greit og klokkene er bra bygget: Men vi snakker ikke om premium finish uansett at den er god.
Steve har alltid vært åpen og ærlig på det. Og jeg kan si også at han er utmerket på "etter salg service."
Nå at det er sagt, vil jeg si at disse klokker er perfekt som "tool-watch" med en vri "à la sub": For disse som liker det og vil ikke bruke mye penger på det.
Tudor bruker den 2824-2 fordi de finner ikke bedre urverk for prisen: Punktum.
Ikke glem at Tudor er på noen måte den fattigmanns Rolex.
Er Tudor ett hack over disse Raven: Uten tvil. Men er det verdt så mye forskjell? For noen ja.
Men jeg tenker ikke en gang på det: Jeg vil ikke ha Rolex, jeg vil ikke ha Tudor...
Personlig: Den 2824-2 stopper meg med en gang. Tudor burde bruke en 2892-2 top grade. Det er min mening.
Den 2824-2 er alt for "billig" for den type klokke.
Vil du ha en billig beater: Du har mye valg på marked.
Men å kjøpe en Tudor for å blande din betong i bakgården...Det trenger du ikke etter min mening.