Er det virkelig verdt det?

Medlem
25. des. 2011
Sted
Fredrikstad
Ja, jeg liker Tudor Black Bay Blue.

Nei, Jeg liker ikke Miyota 9015, den "surrer" for mye.

Men, dette får meg til å tenke. Etter å ha lest en review av Raven Vintage blue på wornandwound så begynner jeg å stusse litt.
Er Tudor Black blue verdt 15.000+ enn Raven Vintage blue?

Tudoren har en sexy tynn besel, et merke og ETA 2824(.....) (Og, jeg vurderer en selv)

bluedate.jpg

Redigert:
Hadde vi alltid vært fornuftige hadde nok forum som dette hatt dårlige levevilkår. Kjøp Tudor!(eller en sub, selvfølgelig)

Jeg ville absolutt gått for Tudor BB. Absolutt verdt de ekstra pengene! :)

Jeg ville gått for Tudoren, men jeg kan ærlig ikke se hvilken plass/funksjon den skal fylle som ikke 114060 allerede fyller:confused:
Om det er verdt det er det nok bare du som kan svare på;)

Hvis du allerede har en Sub, hvorfor kjøpe en klokke av samme type fra "light-merket"? (Sorry, har personlig aldri connected med Tudor) når det er så mye gøy å bruke penger på? Det er nå bare min tanke.

Redigert:
For å avklare litt(etter litt rødvin, så mulig jeg ikke får frem poenget.)

Liker Tudor bb blue, ser ikke hvilket rom den skal fylle som ikke sub'en gjør i dag.)

Poenget var mer å fremheve at vi betaler at sykt høy premium for et "klistremerke" på skiva og litt historie....

@Hamnerfjord , hvor er du når jeg trenger hjelp....

Det er vanskelig å argumentere for prisforskjellen mellom en klokke til 4-5k og 40-50k. Du får mye det samme, stålkasse, solid urverk, fungerende lume, lenke, funksjoner osv.

Forskjellen der Tudoren skiller seg fra Raven sitt alternativ er rett og slett detaljene. En penere utført kasse, bezel og skive som er designet for å passe sammen, med høy produksjonskvalitet. Design og kvalitet er jo ofte sammenhengende med pris. Som "designer" så legger jeg meget fort merke til slikt, selv om jeg ikke nødvendigvis bryr meg om det, men det er de små detaljene som krever utrolig mye tid produksjonskostnader for å perfeksjonere. Om det er verdt x antall tusen kroner ekstra er jo opp til enhver å bedømme.
Man skal vel ikke heller glemme styrken til merkevaren. :)

Man kan jo også dra paralleller til biler, samme pakke og innhold, annen utførelse på detaljer, materialer osv.

Redigert:
For å avklare litt(etter litt rødvin, så mulig jeg ikke får frem poenget.)

Liker Tudor bb blue, ser ikke hvilket rom den skal fylle som ikke sub'en gjør i dag.)

Poenget var mer å fremheve at vi betaler at sykt høy premium for et "klistremerke" på skiva og litt historie....

@Hamnerfjord , hvor er du når jeg trenger hjelp....

Jeg er her;)
Helt ærlig, jeg kjenner litt S.Laughlin som har skapt Raven. Han startet sin eventyr med R.Schreiner fra Benarus.
Han er veldig dedisert til å fremmer en høy kvalitets produkt: Han og Ralf er ofte i Hong-Kong hvor de besøker fabrikken som lager alle klokker de selger. De brukte den 2824-2 eta før i tiden men etter problemer for å få disse på lager, gikk de for den Miyota 9015.
Prisene er greit og klokkene er bra bygget: Men vi snakker ikke om premium finish uansett at den er god.
Steve har alltid vært åpen og ærlig på det. Og jeg kan si også at han er utmerket på "etter salg service."
Nå at det er sagt, vil jeg si at disse klokker er perfekt som "tool-watch" med en vri "à la sub": For disse som liker det og vil ikke bruke mye penger på det.
Tudor bruker den 2824-2 fordi de finner ikke bedre urverk for prisen: Punktum.
Ikke glem at Tudor er på noen måte den fattigmanns Rolex.
Er Tudor ett hack over disse Raven: Uten tvil. Men er det verdt så mye forskjell? For noen ja.
Men jeg tenker ikke en gang på det: Jeg vil ikke ha Rolex, jeg vil ikke ha Tudor...:mrgreen:
Personlig: Den 2824-2 stopper meg med en gang. Tudor burde bruke en 2892-2 top grade. Det er min mening.
Den 2824-2 er alt for "billig" for den type klokke.
Vil du ha en billig beater: Du har mye valg på marked.
Men å kjøpe en Tudor for å blande din betong i bakgården...Det trenger du ikke etter min mening.