Er det vrient å kjøre gravemaskin?

Medlem
17. okt. 2010
Sted
Bergen
Har for å lettere drive grunnarbeid på tomten jeg skal bygge på gått til anskaffelse av en gravemaskin. Den er gul og trenger endel kjærlighet før den er ett smykke. Planen er å fikse den opp og selge den med gevinst når tomten er ferdig. (er ihvertfall det fruen er blitt fortalt) Jeg tar meg selv i å innse at jeg ikke aner hva de forskjellige spakene og hendlene gjør i hytta og lurer på om noen har erfaring med slikt.

Burde ikke være så vanskelig, har kjørt det meste fra truck til tænks. men innspill mottas med takk.

/B

Jeg har dessverre ingen erfaring med det selv, men en kollega leide en i fjor høst da han skulle legge ny drenering rundt huset sitt. Han hadde null erfaring fra før, men er generelt veldig glad i maskiner og div kjøretøy. Han sa at den første dagen var det noe kjeitete så han gravde ikke helt inntill husveggen, men i løpet av formiddagen på dag to gikk det rimelig smertefritt. Tror man bare må hive seg ut i det i omgivelser som er litt tilgivende om man skulle drite seg ut litt.

Lykke til!

Har for å lettere drive grunnarbeid på tomten jeg skal bygge på gått til anskaffelse av en gravemaskin. Den er gul og trenger endel kjærlighet før den er ett smykke. Planen er å fikse den opp og selge den med gevinst når tomten er ferdig. (er ihvertfall det fruen er blitt fortalt) Jeg tar meg selv i å innse at jeg ikke aner hva de forskjellige spakene og hendlene gjør i hytta og lurer på om noen har erfaring med slikt.

Burde ikke være så vanskelig, har kjørt det meste fra truck til tænks. men innspill mottas med takk.

/B

Bare det at du må spørre (her på et KLOKKE-forum) burde være et hint om at det ikke er en god idé :p

Har skaffet til veie en kamerat som har kjørt litt slikt før som skal gi meg en innføring. ellers er jeg av den oppfatning at alt må prøves

Jeg hadde meg en minigraver for en helg.. Tok noen timer før jeg ble fortrolig med den, men da storkoste jeg meg :) Tviler på at det er så mye vanskeligere med en stor maskin, bare større farer :D