Er dette en ekte Omega, eller er jeg blitt lurt?

Medlem
10. sep. 2014
Hei,

Jeg har kjøpt denne klokken som en gave til min far som blir 60 år. Jeg sjekket mye på nett, og anså klokken som safe å kjøpe.
Hos urmaker blir jeg imidlertid opplyst om at skiven mest sannsynlig ikke er original.
Selger skrev på FINN.no følgende: Flott Omega Seamaster fra 60-tallet, 14k gull bezel og sjeldent 560 automatisk urverk (3000stk).

Har noen erfaringer med dette? Jeg klarer ikke laste opp bilder til denne posten, dessverre, men har link til annonsen.

Link til annonsen: http://www.finn.no/finn/torget/annonse;jsessionid=2DF8568F022680C8940BAAB9B6DB3D0A?finnkode=49504422

På forhånd takk for svar!

Hei, vanskelig å se om skiven er original eller ikke utfra bildene på Finn. Det er imidlertid ikke uvanlig at skiver på eldre klokker er blitt restaurert i løpet av årenes løp. Jeg synes ikke det nødvendigvis er noe problem hvis ikke klokken er solgt som helt original og at den aktuelle skivevarianten blir ansett som sjelden. Disse Omega klokkene med verk i 550-565 serien er ikke sjeldne og er laget i flere millioner eksemplarer, dog i mange varianter av kasser og skiver. Disse urverkene er også noe av det beste Omega har produsert :)

Hei, vanskelig å se om skiven er original eller ikke utfra bildene på Finn. Det er imidlertid ikke uvanlig at skiver på eldre klokker er blitt restaurert i løpet av årenes løp. Jeg synes ikke det nødvendigvis er noe problem hvis ikke klokken er solgt som helt original og at den aktuelle skivevarianten blir ansett som sjelden. Disse Omega klokkene med verk i 550-565 serien er ikke sjeldne og er laget i flere millioner eksemplarer, dog i mange varianter av kasser og skiver. Disse urverkene er også noe av det beste Omega har produsert :)

Hei,

Selger solgte den inn som helt ekte til meg. Har han da løyet til meg?

Godt å høre urverket i seg selv er godt, men jeg er lite interessert i å kjøpe noe falskt.

Vegard