Er dette en spøk ?

Det eneste forståelige med den klokken der er at selger vil bli kvitt den :)
Hvem i allverden bruker noe sånt som dette?

Disse var ekstremt populære og trendy i visse kretser rundt århundreskiftet. Det er utvilsomt god kvalitet og nokså horologisk interessante ur, men tidløse og smakfulle er de i mine øyne ikke.

Jeg putter dem for øvrig i samme sekken som Jacobs and co, et merke som også opplevde en viss kjendisindusert hype for noen år tilbake, men hvis ur ikke nødvendigvis er så..... klassisk pene.

Briljantwatches har forsøkt å bli kvitt det udyret der nokså lenge uten å lykkes, hvis jeg ikke tar så mye feil.

Synes uret var litt tøft på sin egen måte. Minner litt om Franck Muller`s Color Dream serie faktisk.

product_low_image.php

Har sett at dette uret har vært til salgs en stund ja...

"Et ur som "Ingen andre" har og som i tillegg er et kvalitets ur."

Det er vel heller "et ur som ingen andre VIL ha".
Tenk å våkne opp fyllesjuk, og det første du ser er den klokken. :eek:
Skulle ikke forundre meg om dette uvesenet ble et verdifullt samlerobjekt om noen år :D

Smak og behag.... Jeg syntes Alain Silberstein er et geni....

Det er jeg faktisk enig med deg i. Selv ville jeg neppe vist meg utendørs med en AS på armen, uten samtidig å bruke parykk og løsskjegg, men jeg synes likevel det er artige ur. Kvaliteten på urene er det ingenting å si på, men det er den innovative og lekne designen som tiltaler meg. I en konservativ urbransje er AS, med sine uvanlige farger, former og utforminger et forfriskende innslag. Når de andre klokkehusene skal finne på noe nytt, glir de skremmende ofte over i det vulgære, men AS har lykkes i å lage noe stilrent og helt for seg selv. Jeg synes AS`urdesign lilgger milevidt over blingkongene Franck Müller og Jacob&Co. Det er ikke for alle, og definitivt ikke for meg, men jeg tar alltid en ekstra titt på dem der de står og skiller seg ut i klokkevinduene.