Er dette et safe kjøp?

Kun ett bilde av klokken som er rappet fra omega.com?
Mulig selger er hel ved, men hva er det med slik latskap når man skal selge en klokke til flere titalls tusen?

30mm? Da håper jeg du er kvinne :)

Dét sagt, denne modellen hadde jeg heller trålet etter på Finn eller kjøpt ny hos norsk AD. Det er en modell det burde være mulig å få en god rabatt på, og du slipper usikkerhet rundt utenlandsk selger og mva-problematikk.

Er neppe noen her inne som har erfaring med akkurat denne selgeren (men jeg kan jo ta feil).

Lykke til!

Jeg er kvinne ja! Enig i at det er rart det bare er ett bilde, men han er en trusted seller gjennom flere år.

Det er en klokke som er ganske ny og vanskelig å få tak i brukt. Den er også en del dyrere hvis jeg skal få bestilt den til en AD. Hva mener du med rabatt? Kan man spørre om slikt ;p

Jeg er kvinne ja! Enig i at det er rart det bare er ett bilde, men han er en trusted seller gjennom flere år.

Det er en klokke som er ganske ny og vanskelig å få tak i brukt. Den er også en del dyrere hvis jeg skal få bestilt den til en AD. Hva mener du med rabatt? Kan man spørre om slikt ;p
Du må spørre ja. Du burde kunne få 15-20% hos norsk forhandler. Akkurat et kvinnelig familiemedlem som kjøpte seg en noenlunde tilsvarende Omega, med diamanter på skive og bezel. Hun fikk 16% rabatt på utropsprisen (som var ca 65k)

Tyrkia, Kina, Hong Kong og Italia ville jeg unngått på chrono24. Enkelte selgere ser ut til å opprette postboksadresser i Sveits for å selge med det sveitsiske flagget. Litt graving fører gjerne til at en finner at dette er selskap med Kina/Hong Kong som reell firmaadresse.

E: Betaling med paypal hjelper dersom mot formodning noe skulle være i uorden, men de færreste selgere på chrono24 godtar dette.

Redigert:
Tyrkia, Kina, Hong Kong og Italia ville jeg unngått på chrono24. Enkelte selgere ser ut til å opprette postboksadresser i Sveits for å selge med det sveitsiske flagget. Litt graving fører gjerne til at en finner at dette er selskap med Kina/Hong Kong som reell firmaadresse.

E: Betaling med paypal hjelper dersom mot formodning noe skulle være i uorden, men de færreste selgere på chrono24 godtar dette.

Er ikke «Trusted Checkout» på Chrono24 det samme som det som var «Finn betalingsgaranti»?

Er ikke «Trusted Checkout» på Chrono24 det samme som det som var «Finn betalingsgaranti»?

Hm, mulig, har ikke sett nøye på villkårene. Generelt vil jeg tro at side som i så stor grad lever av annonsører kan bli vanskelig å hanskes med fra kjøpers ståsted i en meglingssituasjon.

• Liker
Reaksjoner: DoDe
Hvis modellen er ikke nylig produsert av Omega risikerer du å kjøpe en klokke som har vært 3-5+ år i hyllene.
Det betyr at du skal finne deg raskere med en service på armene enn du hadde tenkt deg(hvis alt går bra med kjøpet)
Stå unna disse selger.