Er dette gode kjøp?

Medlem
19. juli 2013
Sted
Hamar
Driver å ser litt etter en brukt Semaster diver og siden jeg er ny og har meget begrenset kunnskap lurer jeg på her om noen av disse kunne være ett bra kjøp.

Omega Seamaster Professional 300m GMT - FINN Torget GMT klokka jeg er interesert i.

Omega Seamaster Professional Chronograph - FINN Torget

Omega Seamaster Chronograph - FINN Torget

Heller litt mot link nr 2 med tanke på at den er såpass ny noe jeg synes er veldig betryggende! Men liker veldig godt at GMT klokka ikke er kronograf, skulle vært oppgitt årstall på denne og klokka på link nr 3. Hvordan er prisen satt på disse klokkene mener dere?

Setter pris på all hjelp jeg kan få! :)

2eren er flott. Du sparer en god del tusen på et nytt ur der. Fyren viser til kvittering og alt vedlegg. Uret i seg selv er veldig bra, hadde samme selv i ti år. Lykke til!

Skal ikke uttale meg om hva som er beste kjøp, men på generelt grunnlag kan jeg jo si at du bør kjøpe det du har lyst på dersom dette er en klokke du har tenkt å ha en stund!
Har du lyst på en Seamaster som ikke er chrono, så bør du vente til en slik dukker opp og kjøpe da. Det er mye penger å bruke på noe som egentlig ikke er det du vil ha, og sannsynligheten er stor for at du snart flipper den og kjøper den du egentlig vil ha. Jeg har sett flere eksempler på dette rundt på forumet her. :)

Synes ikke GMTen er priset så veldig høyt, søkte kjapt etter modellen på WatchRecon - og de ligger mellom 10500 og 12500 (før moms). Men hvis det er rom for å prute er det ikke noe å tape på å gjøre det :)

Lykke til med valget :)

Enig i at GMT'en ikke er veldig høyt priset. Eneste jeg har sett til under 12 var en som så ut som den hadde vært brukt som hammer, samt og den som ikke fungerte mer såklart. Uansett, støtter forslaget om ikke å gå for hva som er beste kjøpet, men heller hva som trekker mest. Om ikke ender klokka nok fort opp på ks vil jeg tro:0) trust me, vi har alle vært der.
Og alle klokkene er gode kandidater, og som du ikke vil gå på særlig stort tap på, om du bestemmer deg for å flippe senere

Jeg har nå fraskrevet meg begge med kronograf ettersom det frister mer uten, og det er mye penger å bruke på noe man ikke er 100% sikker på! Synes GMT modellen var tøff med delt farge på bezel (riktig?)
Hvor gammel tror dere denne er?:)

GMTen (2234.50) ble vel introdusert i 1998, og gikk ut av produksjon i 2008/09 hvis jeg ikke husker feil. Jeg klarer ikke å tippe eksakt på den, men mellom 4 og 15 år gammel er den nok.
Men det kan jo hende det har vært en overligger hos en forhandler, og har dermed ikke vært i bruk før senere.

edit: siden den har den lenken den har, tror jeg at den er nærmere 4 enn 15 år gammel. men dette er nesten ren gjetning fra min side :)