Er dette noe å ha?

Medlem
19. nov. 2013
Heisan...kom over denne klokken http://www.militarytime.no/index.php?do=product&id=67.........er den verdt pengene? er det noe å ha rett og slett? Noen som har erfaring fra dette nettstedet? Likte designet, og at det er en automat gjorde jo det hele litt intr.

Heisan...kom over denne klokken Aeromatic Observer Classic, Automatic, 40mm, A1353 - MilitaryTime, Junkers, Zeppelin, Torgoen, Aeromatic, Tauchmeister, Gavox, Techne, Retrowerk klokker den verdt pengene? er det noe å ha rett og slett? Noen som har erfaring fra dette nettstedet? Likte designet, og at det er en automat gjorde jo det hele litt intr.

Kort svar; Nei, men det er ikke helt "på tryne"

Billig klokke med automatikkverk, og Seiko kan vel sånn sett ikke diske opp med samme design i denne prisklassen, men IMO vil en automatisk Seiko til samme pris være et bedre kjøp.

Hva med å legge på noen lapper å kjøpe seg en flieger fra det tyske merket Steinhart. Sveitsisk ETA 2824-2 (udødelig arbeidshest) og et ur av en garrantert høyere kvalitet.

Nav B-Uhr 44 Automatik B-Muster - Fliegeruhren - Steinhart Watches

17327332162012-NBU_B-44_03.jpg

Redigert:
Du finner fligere (likt design) til ikke mye over denne i pris, men med bla langt bedre urverk. Er nok andre enn meg som kan spotte hva dette er verks messig, men jeg syne det ser kina ut, og asiatiske manuelle ETA kloner er helt ok ofte, mens automatene er en noe mer ymse afære dessverre. Kan dog være et SI verk , altså et Seiko verk produsert for salg til andre merker, og det er jo absolutt drfitsikkert og helt ok.

Eksempelvis her
https://shop.laco.de/en/Pilot-Watches/Augsburg-Miyota-automatic.html
Riktignok med et Miyota urverk (altså et Citizen automat urverk, så god kvalitet og mye for pengene/tilsvarende Seiko SI verk) I tillegg får du en flieger produsert av en av de tre produsentene som faktisk produserte disse for Luftwaffe. Har hatt Laco før, og god kvalitet og mye for pengene imho:D Litt dyrere, men langt mer klokke for pengene

Edit: Og i god TS ånd så rådes det jo ALLTID til å heller legge litt mer i det, og kjøpe noe annet, hehe.

Redigert:
Jeg stemmer med på Steinhart her eventuelt ta en titt på Archimede. Meget fornøyd med min Bronze Flieger 42mm.
Står ikke spesifisert hvilket urverk det er i den fra MilitaryTime, tipper det er 100% kinaverk?

Var faktisk noen flotte klokker til en hyggelig pris. Moms og slikt på toppen av den prisen som er oppgitt på deres nettside regner jeg med? Takk for raske tilbakemeldinger og fornuftig informasjon

Var faktisk noen flotte klokker til en hyggelig pris. Moms og slikt på toppen av den prisen som er oppgitt på deres nettside regner jeg med? Takk for raske tilbakemeldinger og fornuftig informasjon

Norge skal ha sitt ja! :), men jeg regner med at kjøpsprisen fra F.eks Steinhart blir uten moms siden du ikke bor i tyskland, men dette kan vil noen med kjøps-erfaring derfra utdype litt!? :)

Edit; F.eks. denne modellen

370*0,81=299,7
299,7*1,25=375
375 EUR = 3 087 NOK u/fortollingsgebyr

..... tror jeg! :)

Redigert:
Aeromatic 1942-2 modified high quality automatic movement with 22 juwels ( 40 h Power-Reserve)

Fant dette om urverket på ebay...vet ikke om det sier noen noe(Om Aeromatic urverket altså)

Aeromatic 1942-2 modified high quality automatic movement with 22 juwels ( 40 h Power-Reserve)

Fant dette om urverket på ebay...vet ikke om det sier noen noe(Om Aeromatic urverket altså)

Hvis det er en ETA, det er alltid sagt. Samme med Miyota.
"High quality blabla" er et pent ord for "Kinesisk…

Aeromatic er 100% Hong-Kong klokkedeler...

Crown Guard sin utregning er helt riktig. Moms i Tyskland er på 19%, og den trekkes fra, så legger man til 25% for å få klokken inn i Norge. Når jeg kjøpte en klokke fra Steinhart i fjor, tok de 30 Euro for sending av klokken så det kommer i tillegg. Og hvis jeg ikke husker feil tar tollvesenet i Norge et gebyr på 100 kroner for beregning av moms.
Kan forøvrig anbefale å kjøpe fra Steinhart - bra service. Hvis du er interessert i Fliegere, vil jeg kanskje og anbefale å sjekke ut Stowa.

Dette er urverkene military time bruker i de automatiske klokkene de selger; Poljot 3133. ETA 2824-2. Miyota 821A. Disse tingene sier ikke meg noe...men sikkert noen her inne som har peiling på det :)

Nyttig å vite før du kjøper - MilitaryTime, Junkers, Zeppelin, Torgoen, Aeromatic, Tauchmeister, Gavox, Techne, Retrowerk klokker

ETA 2824-2 er arbeidshesten til den sveitsiske urverksprodusenten ETA. Dette er vel forsåvidt et sikkerstikk i den betydning at man får et velkjent urverk som norske urmakere ikke bør ha noe problem med å skru på og det er god kvalitet. De andre kjenner jeg dessverre ikke så mye til, annet enn at jeg har en klokke med Miyota-verk og den går sånn høvelig greit.