Er dette samme Tag Heuer klokken?

Medlem
23. aug. 2016
Sted
Oslo
Jeg er fortsatt på jakten etter ny klokke og først så var Tag Heuer et alternativ, men jeg må innrømme at jeg har blitt mer skeptisk.

Den øverste klokken er en Tag Heuer Calibre 5 som jeg har vurdert en stund, men etter at jeg fant klokken som er helt nederst i innlegget som jeg fant på finn.no så kjenner jeg at jeg fikk litt avsmak på denne klokken.

Det her er sikkert et rart spørsmål, men er dette virkelig samme klokke? (sett bort fra at den har som viser dag )

Jeg blir mer og mer usikker jo mer jeg er inne på dette forumet, for dere forvirrer og frister meg med mange flotte klokker :p

Budsjettet er på rundt 20-30k og da blir Omega litt vanskelig å gå i innkjøp av i alle fall siden jeg ønsker meg en ny klokke.
Nomos har jeg også sett på, alle er fine, jeg liker simpel heten, men jeg synes kanskje selve reimet er litt kjedelig.

Junghans har noen flotte klokker, men litt skeptisk å kjøpe over nett og så bli skuffa.

Tudor (ikke min type klokke)

Frederique Contest har noen flotte klokker, men føler kanskje det blir litt for classy når jeg skal ha en hverdags klokke som ikke skal gå til dress etc.

Sett litt på Zenith også, men virker som de er en smule for dyre

6457_Tag_Heuer_Carrera_Automatic_Large_SS__Silver__Brown_Leather_01.jpg

Redigert:
I følge hjemmesiden til TH er den med kun dato 39mm, mens day-date er 41mm. Dette er en betydelig forskjell for en klokke med tynn bezel, på min arm er 39mm langt riktigere. Ikke er jeg noe glad i dag-komplikasjonen heller, slik den her er løst på Seiko 5-vis.

Når det er sagt kan et bilde lyve veldig om hvordan en klokke ser ut på armen. Ta deg en tur til forhandler og prøv i ro og mak, se deg gjerne i speilet på litt avstand også.

I følge hjemmesiden til TH er den med kun dato 39mm, mens day-date er 41mm. Dette er en betydelig forskjell for en klokke med tynn bezel, på min arm er 39mm langt riktigere. Ikke er jeg noe glad i dag-komplikasjonen heller, slik den her er løst på Seiko 5-vis.

Når det er sagt kan et bilde lyve veldig om hvordan en klokke ser ut på armen. Ta deg en tur til forhandler og prøv i ro og mak, se deg gjerne i speilet på litt avstand også.

Jeg har testet den klokken ovenfor hos Bjerke og syns den var ganske fin egentlig, men når jeg så den på finn virket det ut fra bilde som to helt forskjellige klokker.
Tenkte på uret så virket det helt annerledes.

Ok. Men da tipper jeg altså at det er størrelsesforskjellen du reagerer på (gitt at du testet den med bare dato som er 39mm).

Så hvis du likte den du prøvde er det bare å kjøre på :) (hvis det fortsatt er TH du har lyst på)

Ok. Men da tipper jeg altså at det er størrelsesforskjellen du reagerer på (gitt at du testet den med bare dato som er 39mm).

Så hvis du likte den du prøvde er det bare å kjøre på :) (hvis det fortsatt er TH du har lyst på)
Jeg bare synes timeviseren og det som er på uret virket litt annerledes så ble skeptisk :)

Jeg må innrømme en Omega frister mer og mer, helst en first space, men de er litt over budsjettet dessverre.