Er disse gamle pennene verdt noe?

Medlem
29. jan. 2015
Fant en del Parker penner i boden som aldri har vært ute av boksen, penn, blyant og fyllepenn (se bilder), tipper de er fra 80 og 90-tallet.
Har lite greie på dette og lurer på om det har noe verdi i det hele tatt? Takknemlig for innspill.

p1.jpg

p2.jpg

p3.jpg

Redigert:
som kalligraf så vil jeg si at fyllepennen har en viss verdi - kanskje hundrelapper - har pennen noe nummer på kroppen sin?

trykkeblyanter har langt mindre verdi, og fancy kulepenner er meningsløst - men det er jo helt klart verdt noe, så se nøye etter nummer o.l. på disse også, og fortell :)

Husker min bestefar hadde esker av de settet i midten der ( penn+trykkblyant) på kontoret da jeg var yngre, ga dem bort til de fleste som var innom. Kan aldri tenke meg dette var dyre saker. Hadde et sett selv men aner ikke hvor det ble av. Hadde vært artig og få kjøpt et av dem om du skal selge :)

• Liker
Reaksjoner: Bullitt
som kalligraf så vil jeg si at fyllepennen har en viss verdi - kanskje hundrelapper - har pennen noe nummer på kroppen sin?

trykkeblyanter har langt mindre verdi, og fancy kulepenner er meningsløst - men det er jo helt klart verdt noe, så se nøye etter nummer o.l. på disse også, og fortell :)

Takk for tilbakemelding! På kulepennene står det bare "Parker made in UK IT (står IIN på den andre)", så ingenting annet inni dem heller. På papirene som er i to av settene står det "Sonnet/Insignia/Rialto". På fyllepennen står det kun "Parker made in UK iI" så det er ikke så mye info dessverre.

Husker min bestefar hadde esker av de settet i midten der ( penn+trykkblyant) på kontoret da jeg var yngre, ga dem bort til de fleste som var innom. Kan aldri tenke meg dette var dyre saker. Hadde et sett selv men aner ikke hvor det ble av. Hadde vært artig og få kjøpt et av dem om du skal selge :)

Ja, jeg tror heller ikke de er verdt mye, men vet at de var typiske gaver i bursdag, dåp og konfirmasjon en periode. Kulepenn fungerer vel ikke så bra nå, men står delenummer på refill inni så man får kanskje tak i. Har planer om å selge når jeg vet hva jeg kan prise de til/hvis de er verdt bryderiet:)

Som så mye annet, er materiale og gull (forgylling) en indikasjon på verdien av en penn. @holmby har rett i at fyllepenner har en større verdi en kulepenn. Likevel har man noen kulepenner med en latterlig høy utsalgspris. Parker anses fortsatt som kvalitet, men ikke i samme liga som Montblanc eller Montegrappa.

Søk på modell nr @Bullitt på nettet, så får du en indikasjon på verdi. Refill får du garantert tak i. Har en del penner, foruten Parker, der Cross og Sheaffer er favoritter. Det blir faktisk lagt merke til utenfor Kongeriket, om man signerer med noe annet enn en profileringspenn fra DNB, no offense....

Som så mye annet, er materiale og gull (forgylling) en indikasjon på verdien av en penn. @holmby har rett i at fyllepenner har en større verdi en kulepenn. Likevel har man noen kulepenner med en latterlig høy utsalgspris. Parker anses fortsatt som kvalitet, men ikke i samme liga som Montblanc eller Montegrappa.

Søk på modell nr @Bullitt på nettet, så får du en indikasjon på verdi. Refill får du garantert tak i. Har en del penner, foruten Parker, der Cross og Sheaffer er favoritter. Det blir faktisk lagt merke til utenfor Kongeriket, om man signerer med noe annet enn en profileringspenn fra DNB, no offense....

Takk for bidrag og tips:) Må si jeg liker nostaligien og designet og verdien har ikke alt å si heller.

• Liker
Reaksjoner: Mr Davis

Kan sikkert selge et sett, hvis du er interessert send gjerne en PM med et lite bud (har ikke peiling på pris hehe) :)