Er en dyr klokke verdt de ekstra pengene?

Medlem
15. sep. 2016
Sted
Kristiansand
Hallo
hva er den største forskjellen mellom en klokke som disse:

https://www.trendhim.no/klokker-for-menn-c.html

... og klokker som koster det dobbelte? Jeg snakket med en venn som selger klokker som sier interiøret er den samme. Forskjellen i pris er bare et spørsmål om hvor mye selskapene bruker på markedsføring. Jeg kjøpte denne klokken to år siden, og det har aldri vært noen problemer med det.

Lite opplyst klokkeselger, han kompisen din. Det du linker til er sikkert en årleit klokke for ikke-interesserte som ikke ønsker bruke noe særlig på en klokke. Men faktum; det er noe kinavræl, med glorete gullbelegg som koster niks å produsere.
Kort fortalt kan du skille mellom kvarts-ur og mekaniske ur, hvor de mekaniske urene er det med "sjel" for oss frelste. Om du søker opp mekanisk urverk, vil du få mye bra lesestoff.
Videre har man sveitiske urmerker, som er majoriteten av de kjente urprodusentene. Man har også tysk og japansk. Alle tre er kvalitet. Seiko er japansk, og en grei start, dersom du snuser på klokker. Fåes fra 500 til mange titallstusen, og kvaliteten på de billigste overgår det du har linket til overfor mange ganger.

Håper dette hjalp litt.

Hallo
hva er den største forskjellen mellom en klokke som disse:

https://www.trendhim.no/klokker-for-menn-c.html

... og klokker som koster det dobbelte?

Det dobbelte av 5-600 spenn? Sikkert ikke så mye.
Billig kvartsverk produsert i Kina.
Du får ikke et mekanisk kvalitetsur til under 1000-lappen.

Den store forskjellen mellom billige og dyre klokker er at de billige er kjipe forbruksvarer fra Kina, mens dyre mekaniske klokker kan vare i flere generasjoner og gå i arv hvis de får jevnlig service.

• Liker
Reaksjoner: aksgro, Gin og RemiWM
Hvorfor så høfflige?
Trådstarter er jo en stut som ikke har skjønt bæret og vil neppe gjøre det heller.

... beklager at jeg er litt grinete i dag, meget dårlig dag på jobb:mad:
"Litt" grinete??

Også høflig med en f.... :D

• Liker
Reaksjoner: Genta
Veldig grinete i dag, en ekstra f sniker seg fort inn når Ipad'n blir utsatt for prikkedøden når innlegg skrives i harnisk.
nerd-rage.jpg

• Liker
Reaksjoner: UJU, Genta og Pippen
Imponerende kopi av en ... Invicta. Datohjulet var jo en "Winner".

Winner klokker er en definisjon av lekkert og eksklusivt design til en svært rimelig pris. Det er et fokus på de små detaljene uten det endelige resultatet vil bli rotete å se på.

:rolleyes:

automatic-steel-mens-watch-winner-31.jpg

• Liker
Reaksjoner: Gubben11
Åpenbart troll det her.

Men ok. Vi sammenlikner med biler:
En Rolex til 50000 er som en velutstyrt Audi.
En Tissot til 5000 er som en Kia.
Begge er biler som fungerer fint, med en ordentlig motor. Den ene er objektivt sett mye penere enn den andre, derfor prisforskjellen.

Her er trådstarter sine klokker

Winner! Long time no see!

Fikk en slik en av @Mathfjeld for sikkert 5-6 år tilbake i tid. Husker ikke helt, men tror det var en dårlig spøk.
Hadde det uansett kjempemoro med den når den sluttet å virke. Var en mekanisk variant og som nyfrelst klokkenerd skulle jeg reparere den(!) Den hadde innsyn til verket bak (noe man ikke ser ofte på disse 10$ inkl. frakt fra kina klokkene)

Endte med at jeg ikke greide å fikse den, og prosjektet ble å snu opp ned på innmaten slik verket ble synlig dial-up og at skiva ble synlig gjennom glasset på baksiden (som var mye mindre). Tok litt tid, men med hammer og superlim var kunsteverket ferdig.

Sorry for avsporingen, men det er vel kanskje ikke så mye å tilføre i denne tråden uansett?

...
prosjektet ble å snu opp ned på innmaten slik verket ble synlig dial-up og at skiva ble synlig gjennom glasset på baksiden (som var mye mindre). Tok litt tid, men med hammer og superlim var kunsteverket ferdig.
...

Hahaha! Pix or didn't happen! :D