Er folk interessert i en konkurranse?

Ville du deltatt i en slik konkurranse?

• Ja

Stemmer: 27 100,0%
  • Nei

Stemmer: 0 0,0%

• Antall stemmer
    27
Medlem
16. des. 2014
Sted
Oslo
Hei!

Jeg er relativt ny på siden her, så vet ikke om dette har blitt gjort før (har det sikkert). Jeg lurer altså på om dere ville vært interessert i å delta i en liten konkurranse. Dette vil i såfall være en gjett klokken konkurranse hvor den som svarer rett vil være ansvarlig for neste oppgave. Også interessant å vite om folk isåfall vil ha en premie, eller er kun motiverte av sine klokkeferdigheter. Ønsker folk en premie skal jeg få til det på noen måte og vi setter et tak for antall poeng. Hvis ikke blir dette en "konkurranse" som blir løpende en stund fremover.

Om dette kunne være noe nok folk kunne tenke seg har jeg mulighet til å "hoste" en slik konk fremover.

Kladd

Legger ved en kladd av gjennomgang og regler, så får dere kanskje et litt bedre innblikk i hva jeg tenkte. (Ideer tas gjerne imot)

Konkurransen:
Konkurransen går ut på at jeg starter med å poste et bilde av en klokke, og dere skal gjette hvilket merke og modell det er. Den som gjetter riktig poster neste bilde, og dermed er konkurransen i bevegelse. Bildene som postes må ikke være tatt selv, men jeg synes dette er å foretrekke for personlig touch på bildene. Hvis man velger å bruke et bilde fra internett, pass på å bruke en bildedelingstjeneste som mellomtjener slik at man ikke enkelt kan finne frem til svar via bildenettadresse.

Vinner av en runde (heretter GK) bestemmer selv hva han/hun er ute etter i et svar, men det må innebære enten merke eller modellnr/modellnavn, eller en kombinasjon av dem. Håper vi unngår å benytte oss av modellnr på de vanskeligste oppgavene, slik at konkurransen kan bevege seg fremover på en rimelig måte.

Når noen har svar rett, er det GK sitt ansvar å formidle dette for resten av deltakerne og videreføre GK til rett person.

Ettersom konkurransen beveger seg fremover, vil jeg edite poeng inn i post #1, slik at alle enkelt kan følge stillingen. For å gi noe varighet på konkurransen ser jeg for meg førstemann til 15 poeng vinner.

Regler:
- Riktig svar belønnes med 1 poeng uavhengig av vanskelighetsgrad
- Det er ikke lov å poste samme merke to runder på rad
- Ikke lov å poste to ganger etter hverandre
- Vil du endre ditt svar i en post, rediger med timestamp
- Går det 48t uten at GK kommenterer på svar som er avgitt, vil en annen GK bli utnevnt
- GK kan videreføres om man vet at man ikke vil klare å følge med dagen/dagen fremover
- Det er ingen begrensing på hvor enkel en oppgave kan være
- Bilder må ikke være av skiven, de kan også vise kun kasse eller lenke, men svarets nøyaktighet bør reduseres i fornuftig grad da ikke alle er like gode på modellnr ut ifra et lenkebilde (f. eks Rolex Submariner fremfor 116610LN)
- GK har rett til å bruke så mange hint som trengs
- Så lenge man ikke er GK, kan alle gjette på oppgaven
- Ny oppgave skal være på plass innen 24 timer fra rett svar er godkjent

Poenglisten:

Dette ser gøy ut. Regner meg ikke som favoritt, men kan kanskje lære noe. :)

Hva med premie? Kanskje @Fyrsten stiller med noe fra webshop'en?

Redigert av en moderator:
Så bra! Er ikke verdensmester jeg heller, men er gøy å prøve seg frem for å lære litt som du sier.

Som premie kan jeg f. Eks sponse noe fra webshopen selv eller et gavekort, men har ikke verdens beste økonomi om dagen så blir ikke noe voldsomt. Noe hyggelig skal jeg i allefall få til :)

Så gøy at det kom litt respons her. Tenkte å nå ca 20 ja før jeg satte i gang, og ser at det ble et lite hopp i går. Skal prøve å få kjørt i gang i løpet av dagen! Jeg starter nok en ny tråd for at det blir mer oversiktelig, så følg med :)

Utrolig stilig initiativ @TubaTom!

Jeg gleder meg! De bildene som var postet nå ble vanskelige, men lærerike og gode!
Jeg gleder meg til fortsettelsen!

8-D

Redigert av en moderator:
"Ta frem tubaen" er det et vestlandsuttrykk som egentlig betyr noe helt annet, @<a href="http://www.tidssonen.no/forum/member.php?u=3810" target="_blank">Loevhagen</a>?

Det er Jompa som spiller tuba på Cuba. Å dra frem trompeten derimot - huff. ;)

Denne anbefales:

[video=youtube;uzcn86yRrXE]https://www.youtube.com/watch?v=uzcn86yRrXE[/video]