Er GMT-Master i ferd med å passere Submariner i popularitet?

Medlem
6. des. 2013
Submariner har - og er fremdeles - en svært ettertraktet sportsmodell. Men, har Submarineren blitt - eller er i ferd med å bli - passert av GMT-Master (II) i popularitet og prising på bruktmarkedet?

Uten å være for konkluderende, er mitt inntrykk at for 5-siffer referansene så har det allerede skjedd.

• Liker
Reaksjoner: MrRambutan
Dette har gått litt i bølgedaler de siste årene.
GMT har alltid vært veldig populær så lenge jeg kan huske.
Den fikk nok en ekstra boost etter at Pepsi forsvant og BLRO i hvitt gull kom inn.
Akkurat som Kermit fikk seg en opptur når Hulk kom.

• Liker
Reaksjoner: Genta
Jeg er veldig glad i min hvertfall, haha.

Vet ikke, men kanskje folk tenker at "alle" skal ha det og har det som et mål men vil skille seg ut?

Vet ikke.

Når en selger jeg kommuniserte med skal ha 61 lapper for en Rolex 16710, riktignok nyservet, så er vel det kanskje tilfellet, ja.

Jeg ville i hvertfall valgt en GMT LN fremfor Sub LN, synes GMT'en er mer spennende :)

Har vel hatt omtrent like mange Sub'er som GMT'er opp igjennom tidene, grunnen til at jeg har to Sub'er nå er kun "fargene" LB og LV....

Får jeg tak i en strøken Pepsi eller Coke ryker det en Sub!

Flere Sub'er til salgs på KS enn GMT'er. Kanskje derfor prisene er litt høyere nå? De har i tillegg en ekstra komplikasjon og tilbys i flere farvevarianter. Tror Sub står trygt som førstevalg en god stund til :)

Begge to er trygge valg, og rent estetisk er de svært like. Jeg valgte 116710LN over Sub fordi jeg synes de polerte midtleddene og 24-timers bezelen gir den et noe mer "dressy" preg, samtidig som den omfavner det sportslige som både denne og Submarineren handler om. GMT'en har vært med på mang en svømme- og fridykkingstur, så vannmotstanden er også mer enn bra nok for mitt bruk.

Og så er GMT-funksjonen grei å ha, enten det er snakk om å holde rede på når diverse TV-program fra utlandet sendes, eller man er ute og reiser.

Tror mye av grunnen er at 5-siffer GMT er en helt annen klokke enn GMT-c.
Mens gammel og ny sub er uttrykksmessig relativt like, er GMT to vidt forskjellige klokker om du har 5 eller 6-siffer. Så da har man ikke så mye valg hvis man ønsker seg pepsi feks.

Tipper en stål pepsi ceramic til en overlevbar pris hadde påvirket bruktprisene på eldre pepsi negativt... den nye modellen er jo tross alt en del bedre enn den gamle rent teknisk og kvalitetsmessig. Tipper vi ser coke-c om ikke alt for mange år.. det kan jo gjøre noe med bruktprisene..

• Liker
Reaksjoner: UJU og olem
Ikke like skråsikker. Se bruktpriser på enkelte 5-siffer modeller.

Tror ikke bruktpriser nødvendigvis reflekterer popularitet.
Heller tilgjengelighet.

Jeg tror nok den gjengse Rolexkjøper går for en Sub i større grad enn en GMT.
Bare fordi en lite knippe entusiaster har hauset opp bruktprisene på GMT tipper jeg du finner flere Sub'er der ute i det fri.

• Liker
Reaksjoner: JohanB og Lakris
Tror ikke bruktpriser nødvendigvis reflekterer popularitet.
Heller tilgjengelighet.

Jeg tror nok den gjengse Rolexkjøper går for en Sub i større grad enn en GMT.
Bare fordi en lite knippe entusiaster har hauset opp bruktprisene på GMT tipper jeg du finner flere Sub'er der ute i det fri.

+1

Var i Roma forrige uke, tror jeg spottet over 30 subber - men bare to-tre GMT. Klassiske klokker, men tror faktisk 16710 kan snike seg opp mot 80tallet om ikke lenge.

Kan ikke trå feil da :)