En oppdatering i denne saken.
Har jeg fått bestilt/kjøpt meg en ny Radiomir - nei dessverre
Har jeg aktivt forsøkt å få kjøpt meg et nytt ur - absolutt JA, etter min mening.
Etter min første kontakt den 2 november og en påfølgende usedvanlig treg e-post dialog, tillot jeg meg å sende kopi av siste henvendelse til "postmottak" hos Bjerke. Fikk da et hyggelig og beklagende svar fra Halvor Bjerke, som forklarte hendelsen med at butikken i Karl Johansgt. var under ombygning og derfor var stengt. En absolutt grei og akseptabel forklaring. Han lovet at noen skulle kontakte meg så snart de åpnet igjen på tirsdag.
Sent tirsdag hadde jeg enda ikke hørt noe fra dem. Så når jeg allikevel hadde et ærend i byen stakk jeg innom i Karl Johansgt. hvor det absolutte kaos regjerte, så jeg forstår at ting har stoppet opp hos dem.
MEN.... jeg har jo bestemt meg for hva jeg vil ha og var klar - igjen - til å legge inn en bestilling.
De hadde ikke akkurat det uret jeg ønsket inne, men de hadde 2 ganske like som jeg lett kunne overtales til å kjøpe der og da. Problemet var at dette var utstillings modeller og bar preg av dette, både ved å ha solbleket remmer (stått i vinduet) og også var ripete, noe som på ingen måte ga meg noen "ny kjøps følelse".
Sa jeg kunne kjøpe en av disse mot en passende rabatt, men NEI.
Et tilbud på -1.500.- for et "brukt" ur er i min verden ikke særlig aktuelt.
De skulle da sjekke hvor lang leveringstid det var på et nytt, fikk raskt en e-post på dette
, men det var dessverre ikke mulig å gi en ordentlig leveringstid da urene ikke var på lager hos Panerai
Nå er jeg skikkelig frustrert på hva jeg skal gjøre??
Finne meg i dette, eller kjøpe i utlandet, noe jeg egentlig ikke har så lyst til. Ønsker aktivt å støtte opp om Norsk ur bransje, men må dette være så forbannet komplisert