Er lysten på en pilot. Trenger hjelp!

Medlem
27. juni 2014
Hei! Jeg er forholdsvis ny på detter forumet. Lysten på en ny klokke har blitt stor. Har kikket på pilotklokker fra Laco, archimede, stowa og muhle glashutte. Er det noen kvalitetsforskjell på disse merkene? Hvilke merke gir mest for pengene? Kom gjerne med andre forslag! Jeg liker både helt enkle og med chronograf. Budsjett er maks 12000,-
Espen

Hei @espenal - jeg tror ikke du trår feil med ur fra noen av de fire.
Historisk sett så er kanskje Laco det sterkeste kortet, men har selv hatt en Archimede pilot som jeg var fornøyd med og Stowa har høy kvalitet generellt og spesiellt per krone. Har ikke personlig erfaring med Mühle men hørt godt om dem med.

For det budsjettet skal du fint kunne finne noe gøy, verdt å notere deg er også diameteren du tenker deg. Fliegere får du ofte mellom Ø40 og 47mm og det er veldig stor forskjell i størrelse, spesiellt på en flieger der skiva nesten tar hele diameteren og ikke som på en dykker der bezelen tar en del plass.
Selv digger jeg fliegere stort og skulle nog sett mot Ø45-47mm (18cm håndledd) selv om jeg til hverdags i boksen heller har ur rundt Ø40-42mm

• Liker
Reaksjoner: espenal
Klokke er kjøpt. Ble en Stowa flieger chrono, kjøpt av en på sonen. Storfornøyd

Jeg gjør et nytt forsøk
1436537017612-1205126145_zpsovm1r3jp.jpg
[/URL]