Er nyere bedre?

Medlem
17. mars 2013
Sted
Vestfold/Oslo
Denne gangen tar jeg bildene først, så kommer litt tekst under ;)
Beklager som vanlig for dårlige iPhone bilder :p

Når postmannen ringer og det første han sier er "F*** å mange pakker du får om dagen Andreas" er det et tegn på at man flipper nok? :p

Først en eske

Så en kalenderpakke? :p

Ja, det er nok en Rolex ;)

Men hvilken?

116610 :D

Jeg takler ikke hairlines, så det ble full rens, skrubb på børstet overflate og Cape Cod på polert :)

Obligatorisk WS

Så over til teksten ;)

Denne gangen byttet jeg bort min kjære 16610. Det var ikke lett å legge den i posten, da denne har vært favoritt siden dag 1. Valget falt den gang på 16610 fordi jeg likte den best, og var i mine øyne den riktige Submarineren i "økonomiklassen". Jeg har vurdert byttet opp til 116610 flere ganger, men konkludert at det egentlig bare var låsen og den keramiske beselen jeg likte bedre ved den.
Nå som jeg har fått den, liker jeg absolut alt ved klokken. Men at det trengs en annen Rolex med den gamle kassen i boksen er det ingen tvil om. Kansje prøve en GMT Pepsi? :p

16610 VS 116610 Hvilken klokke står etter din mening høyest på listen?

Edit: at jeg nå rundet 200 innlegg betyr ikke at det kommer ny klokke for hvert hundrede innlegg :p

Redigert:
Gratulerer.

Som moderne klokke er det vel liten tvil om at mye har skjedd med Submariner, spesielt i lenke og lås. Min 114060 har "alt" jeg forventer av en moderne no-nonsense klokke, mens den 30 år gamle seadwelleren med litt rasling i lenke og lås også har sin sjarm. Personlig ville jeg derfor gjort som deg, byttet til nye modellen.

Gratulerer med nytt! Jeg liker den nye best, liker den litt mer beefy kassen, også er den nye lenken helt rå:)

Jeg holder min knapp på "dobbel-et-tall"-versjonene over "enkelt-et-tall" så 16610 -> 116610 er helt topp oppgradering spør du meg :)

Gratulerer med flott Sub.

Og som du skriver - lenka er nydelig. Glidelock er også uvurderlig, synes jeg.

Todda

Same shit, different wrapping! ;)
Kan igrunn ikke uttale meg da jeg kun har 16610 og 1680. Utifrå bilder synes den ceramiske bezelen virker mer shiny? Anyways, gratulerer med fantastisk flott klokke!!