Erfaringer med å selge på eBay / internasjonale fora?

Trulle75

Støttemedlem
Medlem
2. jan. 2012
Sted
Oslo
Hei,
Forsøkte meg i dag på å opprette en salgsannonse på eBay for første gang på mange år.
Da minsteprisen er høyere enn 500 USD får jeg ikke lov til å publisere annonsen da grensen visstnok er 10salg per måned eller 500 USD.

Hvordan løser man dette?

Jeg hadde tenkt det internasjonale markedet da det ser ut til å være bedre enn norske for dette uret.

Capture 2.JPG

Legg det ut på nasjonale forum eller chrono24.

Ebay spiser opp mye penger i form av gebyrer.

Samme erfaring selv. Watchuseek er en fin plass å starte. r/Watchexchange på Reddit har også vokst i popularitet. Jeg kjøpte en klokke der for noen måneder siden og det gikk smertefritt selv med nyopprettet bruker. De er svært strenge på at annonsene skal inneholde bilde som verifiserer at du faktisk har klokken (klokke og en lapp med brukernavn på samme bilde). Tror det skal være greit å få solgt en klokke der selv med nyopprettet bruker. Annonsene både på WUS og Reddit er gratis så her er det evt gebyrer knyttet til betalingsmåte som spiser opp fortjenesten.

• Liker
Reaksjoner: krille
Jeg har solgt mange klokker på WUS, og det er et bra forum som spenner litt videre enn TS, Finn osv. for å selge klokker av mindre kjente merker. En stund var det imidlertid en grense på minimum 100 poster for å få lov til å selge. Usikker på om det fremdeles er slik.
Paypal er jo vanlig betalingsform, og da taper man gjerne en del kroner i form av både salgs- og valutagebyrer.

Takk for innspill.

WUS: " To initiate a sales post in the Sales Corner as a private seller you must first be registered longer than 90 days and have a minimum of 100 posts in our discussion forums. "