hei. har browset endel på ebay i det siste og ser at mange av urene selges av authenticwatches.com. lurte derfor på om noen av dere har erfaringer med å handle herfra, og om det i så fall er gode eller dårlige.
Stemmer det som uncle sid sier.. En annen ting er, skal du handle fra dem er det kun moneywire som gjelder(så lenge du ikke bor i usa da).. Så kommer frakt og moms 25% itillegg..
Det Uncle Sid sier er delvis riktig. Det kommer av at de av og til selger modeller som skal ut av forhandler nettet (ihvertfall er det den forlkaringen jeg har fått). Jeg bestillte min Monaco opprinnelig igjennom dem. Men de hadde en eller annen forklaring på at det var vanskelig å sende til Norge. De videreformidlet bestillingen derfor til Amazon.com, som de har et samarbeide med.
Her gikk alt på skinner, til avtalt pris. Uret kom med korrekte papirer og serienummer, samt internasjonal garanti.
Prøv derfor også sistnevnte. De har alt mulig. Lykke til!
Jeg kjøpte 2 klokker ifra Authentic Watches på eBay og gikk og kikket i postkassa hver dag, men ingen klokker kom Enden på visa ble at de refunderte beløpet som var betalt via Paypal og forklarte at de ikke godtok betalingen.
Merkelig, de hadde jo pengene på sin konto og prisen var høyere enn på deres nettbutikk for å kompensere for gebyret
de betaler eBay. Jeg bestiller ikke mer ifra de
Jeg handlet fra Autenticwatches i september i fjor, og det gikk veldig bra. Ingen problemer i det hele tatt. I og med at de er gråmarkedsforhandler med såpass mange ur til salgs, så tviler jeg på om det er alt de har på lager, og det er nok ikke sikkert at det er alt de klarer å skaffe når det plutselig dukker opp en bestilling.
Når det gjelder Paypal, har jeg hatt blannede erfaringer. Av og til går det greit, av og til ikke. Jeg har for eksempel opplevd at selgere insisterer på at man må ha en "Confirmed"-address knyttet til kontoen, noe man simpelthen ikke får i Norge (i hvert fall ikke sist jeg prøvde) - man kan få en såkalt "Verified"-address, og jeg har tidligere opplevd å få penger i retur fordi selger (ikke autenticwatches) forlangte "Confirmed"-paypal-adresse. - Etter det har jeg alltid passet på å spørre om selgere aksepterer Pay-Pal-verified - betalinger fra Norge før jeg legger inn bud.