Erfaringer med kjøp av klokker på chrono24 eller e-bay?

Medlem
26. juli 2018
Sted
Brattholmen
Hei, prøver og finne meg en Panerai klokke på finn.no men det er lite å velg i. Og eg ser utvalget på e-bay/chrono24 er vesentlig større! Men hvordan er det og kjøpe klokker på slike sider? Får mann det man betaler for eller er det stor fare for å bli lurt?

Det er dessverre umulig å svare på.
De fleste selgere på Chrono24 er seriøse, samme med Finn.no og EBay.

Men så finnes det unntak - overalt ;)

Dersom du kjøper på ebay så vil du vel være dekket av paypal dersom varen viser seg å ikke stemme med beskrivelsen.

Dersom du kjøper på ebay så vil du vel være dekket av paypal dersom varen viser seg å ikke stemme med beskrivelsen.
«Det samme» finnes på Chrono24 - Trusted Checkout. Dvs. at man betaler til en uavhengig mottaker og at man, etter mottak av klokke, bekrefter betaling.
Usikker på prosessen om man ikke er fornøyd, men tror det da eventuelt åpnes en tvistesak.
Er man fornøyd, så bekrefter man bare mottak og pengene går over til selger.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Tubbs
Paypal har kjøperbeskyttelse. Bruker du kredittkort og blir svindlet kan du klage til kortutsteder og nekte å betale hvis du har handlet med butikk/bedrift, gjelder ikke handel med privatpersoner.

Den er grei, men det er det mange her som kjøper igjennom chrono24/e-bay? eller er det nytt/finn.no det fleste kjøper klokker igjennom? ser på chrono 24 er jo utvalget helt enormt...

Men husk at det fort går noen dager med til å krangle med selger, diskutere med Paypal, eBay, DHL og Staten for å få tilbake kjøpesum, frakt og mva.

Etter et par slike runder har jeg kuttet ut kjøp fra utlandet. Blir for mye mas.

Redigert:
Har hatt et par kjøp og salg på EBay uten større utfordringer men har holdt meg i lavere prisklasser.

Jeg har kjøpt en ganske dyr klokke på Chrono24, topp opplevelse.

Tror kanskje det er å "snu på bevisbyrden" i forhold til det (jeg oppfatter) trådstarter er ute etter. Jeg er overhodet ikke i tvil om at det er mulig å kjøpe ur på diverse nettsteder og ha en god opplevelse. Det har jeg selv gjort utallige ganger. Det interessante i denne sammenheng er vel imidlertid å si noe om hvor det er tryggest å handle og hva en bør være oppmerksom på?

Redigert: