Erfaringer med kjøp online av reimer og deployment clasp

Medlem
8. feb. 2010
Det finnes utrolig mange nettbutikker, med veldig masse fine bilder. Ikke bare av reimer og deploymentclasps, men også så uendelig mye mer.

Ønsker å høre fra dere her på forumet hvilke nettbutikker eller vanlige butikker dere har handlet hos, og hvilke erfaringer du har gjort deg.

Er fullt klar over at det finnes meeeget sære butikker, som håndlager alt, til priser som er langt over alt annet. Og det er egentlig ikke disse stedene jeg er ute etter, men steder med et litt mer "mainstream" vareutvalg.

Ser frem til å høre deres erfaringer.

Hei Christopher.
Jeg har kjøpt en del fra thewatchprince.com.
De har remmer og spenner i alle fasonger, størrelser og prisklasser. Meget god kvalitet på de ekte croco-remmene. Jeg har også vært fornøyd med de billige remmene (type 25 USD).
Jeg har vært veldig fornøyd med varene derfra i hvertfall.:grin:
De sender relativt raskt også.

Så ut som en fin side, og jeg fikk skikkelig lyt på denne reima. Men startrpis på $25 for internasjonal frakt er jo ren ripoff!

Forslag til hvor man skal bestille reimer som dette?

Supert at folk deler egne erfaringer med nettbutikker. Mye fine nettsider, som gjør det vanskelig å skille gull fra gråstein.

Noen som har kjøpt lignende reimer som dette, og blitt fornøyde med handelen? I så fall hvor, og hvilken pris?

Omega_Speedmaster_bracelet_montre_watchband.jpg

Omega_speedmaster_strap_watchband.jpg

:)

Det kommer jo også litt an på hva slags deployment-clasp du tenker på..

På den ene Speedmasteren min, har jeg original Omega spenne og rem:
IMG_5213.jpg

Dette kostet mer enn det smaker - selv om jeg kjøpte det brukt til en "kurant" pris.. Men denne spennen har jeg et smalt utvalg av remmer i nettbutikkene pga. spesielle mål/lengder.

www.thewatchboys.com f.eks. får du greie crocoremmer i 20/18 størrelse - der har de også enkle/universal butterfly og foldespenner som du kan kjøpe til - ved bestilling samtidig kommer det ferdig montert. Jeg har kjøpt etpar remmer derfra - og synes servicen er grei. Gratis frakt og fordelaktig merking av postpakken.

Lykke til!

Henrik

TWB har gode croco-remmer og god service, stiller meg bak den!

Steinhartwatches.de har endel billige og ok skinnreimer.
Rask levering og god kundeservice. Klokkene deres er også helt ok til den prisen.
Det er klart at du får jo det du betaler for i dette tilfellet.

Får komme med noe negativt jeg da. Har dårlig erfaring med panatime. Bestile noen remmer der i 20mm som var av laber kvalitet. På croc-remmen var stitchingen ujevn og feilplassert. "Carbon" remmen flasset i stykker og overflaten løsnet her og der. Sendte et par mail og klaget på croc-remen men de gadd ikke å svare.

Strap Culture - unboxing anchor watch box

Denne lekkerbisken kom på døren i dag, 4 dagers levering med HK speedpost :D

P1020540.jpg

Anchor watch box logo øverst lekkert inngravert. Boksen virker meget solid og har de samme hengslene som paneraiboksen. 4kg solid treverk
P1020541.jpg

Innmaten er flott med myke puter, perfekt fit - alt passer på mm og et ekstra rom i kjelleren til 4 reimer og noen spenner og 2 skrutrekkere.
P1020556.jpg

Putene er brune som jeg synes er et pluss. God plass til 44-45mm med spenner. Eneste minus hvis man skal finne noe er låsen foran som virker litt billig i bruk.
Men alt i alt verdt hver krone. Pris på fraktbrev 20USD. En flott klokkeskrin! gjenstår bare å fylle opp nå med 1stk Archimede pilot XL og en IWC portuguese ;)

Bedre bilder og mer info: http://www.strapculture.com/anchorwatchbox/awb102.html

Heroic 18 - Unboxing
24mm Crazy Horse with copper stitching with Submarine IV buckle og 22mm Crazy Horse with beige stitching

P1020563.jpg

Flott innpakning, kom med HK Speedpost, no tax og meget hyggelig kundeservice
P1020564.jpg

Meget bra kvaitet på skinn, den beste kvaliteten kjøpt til nå :D
P1020565.jpg

http://www.heroic18.com/

DON

Ser at ikke Don er nevnt i denne tråden, jeg har kjøpt flere remmer fra ham og panerai hairemmene er bare lekre. Websiden hans er ikke akkurat superfancy for å si det mildt men kundeservice og utvalg er førsteklasses!

http://rlx.homestead.com/DON.html

mvh,
=Tor=

Dagens dollarkurs USD/NOK synes jeg er morsomt/ viktig ved kjøp, særlig ved større innkjøp.
I dag er den 5.57 her er en gratis live link for de som synes det samme :D

Man kan også klikke i margen til venstre, velge time scale 1 hours, 4 hours eller weekly. Se utviklingen og regne selv "hva man har spart på bukta" ved en utvikling på feks 0.20 og en tenkt sum på 6000USD. AD i Norge regner som regel i CHF/NOK ved kalkuleringer på avanse (prutningsmonn)

I år 2000-2002 sto USD/NOK i 9.5 :eek: Viktig er også spread/ vekslingskurs og her er PayPal en sucker

http://www.finanslinker.net/saxo.html

Bestilte i går kveld fra the watch boys, croco, buckle ++. Utmerket service, jeg fikk umiddelbar tilbakemedling om at jeg burde velge en annen størrelse på bucklen for å passe med reimen. Så langt veldig bra.. :)