Erfaringer med "klokkemerket" Portofino

IKKE kjøp den første der (Portofinoen).. Kina-ræl som har stjelt designet fra Panerai..

Certinaen er en fin klokke dersom du er komfortabel med en batteridreven klokke. Ønsker du en mekanisk klokke anbefaler jeg deg å fortsette jakten litt til ;)

Jeg har en Certina Ds2 Precidrive, og den er jeg veldig veldig fornøyd med. Utrolig kult å se den hundredelsviseren fly rundt en runde i sekundet. Nyttig? Nei. Morsomt? Definitivt. Og så liker jeg størrelsen, utseendet, og lenken er veldig god.

http://www.certina.com/collection/gent-quartz/ds-2-chrono#m=4.

Den du linker til har et eldre urverk som ikke er termokompensert, men det er sikkert nøyaktig nok likevel siden det er quartz. Spørs litt hvor mye potensial for tids-ocd du har. Anbefaler uansett å dra i butikken og prøve ut litt. Certina har de jo i bortimot enhver klokke/smykke-butikk.

Og så kan det være greit å sette seg inn i forskjellene mellom quartz og mekanisk før du bestemmer deg. Kjenner mange som aldri i verden ville kjøpt mekanisk, mens her inne er det mekanisk sommer mest kjærlighet.

Fikk også opplyst at det er Seagull-urverk i Portofinioen.. Syntes faktisk denne klokken ser bra ut selv om den er 'made in China'

Så dere er sikre på at dette vil bli et bomkjøp? Er ganske ny i klokkeverden, så er ikke såå kvalitetsfrelst enda.. :)

Fikk også opplyst at det er Seagull-urverk i Portofinioen.. Syntes faktisk denne klokken ser bra ut selv om den er 'made in China'

Så dere er sikre på at dette vil bli et bomkjøp? Er ganske ny i klokkeverden, så er ikke såå kvalitetsfrelst enda.. :)

Så klart ser den bra ut, de har jo stjålet designet fra Panerai. Overrasket over at en norsk nettbutikk tørr å selge slike kopier. Bra du opprettet denne tråden så du slipper å trå feil i starten, blir som regel dyr lærdom. Husker jeg ønsket med en U-Boat klokke før jeg ble medlem her...

Er ganske ny i klokkeverden, så er ikke såå kvalitetsfrelst enda.. :)

Men det er jo greit å kjøpe noe som ikke faller fra hverandre etter et par ganger? :)

Mitt tips: Ta en tur til din lokale autoriserte forhandler så du kan se og prøve litt IRL. Bilder lyver ofte, og klokken som så fin ut på nett passer ikke alltid like godt på håndleddet. Kanskje er du heldig og finner en du syns er så kul at det ender med kjøp :)

Både Certina, Tissot og Seiko er gode utgangspunkt, og disse forhandles av veldig mange.

Generelt burde man være veldig skeptisk til salgssteder hvor ALLE førpriser er 3-4 gangeren for så å gi deg en helt fantastisk pris.