Erfaringer med PAM233 P.2002 verk

Medlem
29. juni 2013
Sted
Asker
Kan noen med erfaring fra PAM233 og manuelt verk anbefale klokken? Hvordan oppleves det med manuelt opptrekk når en er vant med automatisk verk. Etter åtte dager, hvor lang tid tar det å trekke klokken fullt opp? Har tidligere hatt PAM320 og kjenner allerede savnet etter en PAM. Lurer litt på om dette kan være neste klokke.

055001D1-D2F4-47B1-9707-CDBD3E360E37_zpsr5dvfpr7.jpg

Jeg har hatt 233 i rundt 4 år nå og anbefaler den på det varmeste. Det jeg liker best ved den er domeglasset, og da har man som kjent to hovedalternativer, 233 og 270. 270 bygger noe høyere på hånden grunnet automatisk verk, samt at den har mindre timemarkører og sekundviser. Den har også 9 tall ved siden av sekundviseren. Jeg foretrekker å ikke ha 9 tallet, men det er smak og behag.

Når det gjelder manuelt verk er dette noe du blir fort vant til. Jeg har lagt meg til den vanen å trekke den helt opp hver gang den brukes, som er ca. annen hver dag. Bruker da rundt 10 sek på å trekke den, så tipper du bruker rundt 1.5 min på å trekke den fra null.

Redigert:
Har selv en 233 med dot-dial, dvs. den "gamle" utgaven. Jeg er meget fornøyd med klokken. Den ligger veldig pent på håndleddet ettersom den er manuell. Jeg har tidligere hatt en 312, og jeg synes 233 har mye bedre passform ettersom det er manuelt verk som bygger mindre ut på hånden.

Personlig foretrekker jeg å ikke trekke opp for ofte. Jeg synes noe av fascinasjonen for det manuelle verket som holder i minimum 8 dager (noen mener den egentlig kan gå nesten 10 dager) er at man ikke trenger trekke opp så ofte. Da blir det liksom ikke så slitsomt som å trekke opp hver dag.

Understøtter forrige kommentar om at fullt opptrekk vel tar halvannet minutt.

Har selv en 233 med dot-dial, dvs. den "gamle" utgaven. Jeg er meget fornøyd med klokken. Den ligger veldig pent på håndleddet ettersom den er manuell. Jeg har tidligere hatt en 312, og jeg synes 233 har mye bedre passform ettersom det er manuelt verk som bygger mindre ut på hånden.

Personlig foretrekker jeg å ikke trekke opp for ofte. Jeg synes noe av fascinasjonen for det manuelle verket som holder i minimum 8 dager (noen mener den egentlig kan gå nesten 10 dager) er at man ikke trenger trekke opp så ofte. Da blir det liksom ikke så slitsomt som å trekke opp hver dag.

Understøtter forrige kommentar om at fullt opptrekk vel tar halvannet minutt.

Fet sak!

Takk for tilbakemeldinger.

Pam 233 kan anbefales! Min første Panerai:) Jeg hadde lenge siklet på 312, som en modell som hadde det meste.
Men under en GTG fikk jeg prøve både 233 og 270 slik at jeg fikk sammenlignet automatkassa kontra manuell, og fant raskt ut at manuell var tingen for meg. Den satt mye mer behagelig på håndleddet.

Testet reserven til ca 10 dager og 4 timer for noen uker siden :D Meget akseptabelt.

Den har akkurat passe med komplikasjoner og den (som de fleste Pams) passer en hel mengde forskjellige remmer!
For flere bilder, sjekk ut instragramlinken i signaturen min:)

@MrFinale - helt rått! E-post er sendt i retning Karl Johans gate med tilbudsforespørsel samt lev.tid. Bare å holde seg fast når svaret kommer antar jeg. Den svake kronekursen gjør vel sitt også :rolleyes:

Redigert av en moderator:
Jeg har gått gra 111 til 359 til 320 til 233 og dette er den ultimate PAM'en. Som @MrFinale nevner, sitter den mye bedre på hånda, da den er slankere enn 1950's med 3-dagersverket.

233-01.jpg

pam03.jpg

233-3.jpg

233-6.jpg

233-5.jpg

Redigert av en moderator: