Erfaringer med Paneristi.com ?

Gin

Medlem
27. aug. 2012
Sted
Ingensted
Jeg har lenge lest på Paneristi.com, men ikke postet noe der tidligere.
Min andre post der ble av en eller annen grunn slettet?
Viste bilde av en rem som jeg har kjøpt som jeg ikke var spesielt fornøyd med. Nevnte ikke produsent navn, eller skrev noe stygt - bare et bilde av remmen med en forklaring på hva jeg ikke syntes var bra nok. Fikk raskt svar som sa at posten sansynligvis kom til å bli slettet, noe den ble.

Det ble med mine 2 poster i det dusteforumet der, har nå slettet min konto der.

Takk til sonens grunnlegger og moderatorer for at dere tillater ytringer som ikke kun er GREAT!! FANTASTIC!! og annet "gla-kristent" Amerika inspirert vrøvl, som på Paneristi.com.

• Liker
Reaksjoner: Frost
Fikk melding fra Paneristi moderator

Hi,

I’m writing to let you know that your post about the Mario Paci strap was deleted. There was nothing wrong with your post we just do not allow the discussion of the straps, good , bad or neutral.

We do not allow the discussion of the products from the website that sells MP. This is from some situations that occurred many years ago with the owner of the website. It was decided that the best thing for all parties involved was to stay completely separate.

Thanks for your understanding,

Ps, jeg nevnte ikke produsentnavn e.l., men logo ble vist på spennen.

Hmmm.. Kanskje det forumet egentlig heter Paneristi.com(munism) :mad:

Hmm, alltid lurt å sette seg inn i reglene før man poster. Den informasjon er enkelt tilgjengelig (jeg har profil der). Bedre lykke beste gang. Lol

Hmm, alltid lurt å sette seg inn i reglene før man poster. Den informasjon er enkelt tilgjengelig (jeg har profil der). Bedre lykke beste gang. Lol

Det er jo det som er problemet, det står ingen steder i reglene at det er forbud om å diskutere MP eller TC. LOL.LOL

This is from some situations that occurred many years ago with the owner of the website. It was decided that the best thing for all parties involved was to stay completely separate.
Jeg merker at jeg gjerne skulle vist hva som var historikken her @Gin :)

Redigert av en moderator:
Jeg merker at jeg gjerne skulle vist hva som var historikken her @Gin :)

Ja, jeg ble også litt nysgjerrig på dette.
Gidder imidlertid ikke å grave mer i temaet på en forumside som bedriver en sensur som er en ett-parti stat verdig.

Takk @akr

However to avoid further embarrasement to you (as our goals and members seem to mix like oil and water), for your sake and ours, we feel that the two should not mix again. Cross pollinating posts and posters will be deleted on sight at Paneristi.com, as will any reference to any goods that are associated with you and your commercial ventures. This should ensure that we are truly trying to erase any memories and any chance of you being disrespected again on our forum.

In fairness to the readership here and to ensure that this type of incident shall never happen again, we feel it is best that you (Mr. Elliot Lazarus) and Paneristi.com go our seperate ways completely and totally. We ask that our readership not mention or refer to you or your business dealings, business brandings, merchandise, et al, in any manner, shape or form ever again so that there can be no chance whatsoever of any statements, comments, or opinions being misconstrued as intentionally damaging to you.

Takk for informasjonen - meget interessant.

WOW!!! Elliot Lazarus må jo være den største dusten som finnes? Ooops nå får jeg vel et kobbel med grådige Amerikanske advokater etter meg:mrgreen:
Nei, jeg har foretatt min siste handel derfra.

Syntes uansett den sensur som Paneristi.com her har latt seg skremme til å bedrive er uheldig og merkelig, men nå kjenner jo ikke jeg til hva de risikerer iht Amerikansk lov. Derfor er de fra min side nesten tilbake i varmen igjen.:eek:

"..... Viste bilde av en rem som jeg har kjøpt som jeg ikke var spesielt fornøyd med. ...." @Gin
Litt på siden av topic, men må bare spørre. Hva hva det du ikke likte med MP-remmen?

Paneristi.com er gjennom årene muligens blitt litt for store og enerådende, og dets moderatorer utøver til tider en svært restriktiv holdning til ulike tema.
Dette synes å ha "forverret" seg gjennom de vel 8-9 årene jeg har hatt profil der. Dette må en bare akseptere eller finne et annet nettsted.......:confused:
Det finnes faktisk noen gode alternativer!:cool:

Paneristi.com er IMHO, det største og kanskje beste nettstedet for informasjon, kunnskapsdeling, kjøp/salg av PAM, samt billednyting! :eek:

Siden til Elliot Lazarus (ViaPaneristi) og paneristi.com har i all min tid vært noe i tottene på hverandre og Viapaneristi bør ikke betraktes som noen ressursside for oss Paneristi.

"..... Viste bilde av en rem som jeg har kjøpt som jeg ikke var spesielt fornøyd med. ...." @Gin
Litt på siden av topic, men må bare spørre. Hva hva det du ikke likte med MP-remmen?

Hullene til barettene var fylt helt igjen med lim, slik at jeg måtte stikke opp disse , remmen var flekkete flere steder etter tilgrising med voksen/malingen fra kanten av læret, sømmer var ujevne og slurvete utført.
Reklamasjon blir ignorert hos TC straps.

Kan dessverre derfor ikke anbefale noen å kjøpe MP remmer fra TC straps.

Skrev litt om dette her:
http://www.tidssonen.no/forum/officine-panerai-13/kodiak-l%E6r-noen-erfaringer-22730/

Paneristi.Com.

Lenge siden jeg har frekventert P.Com, trivdes av ikke der etterhvert. Så fikk man dette utmerkede forum på norsk så da ble forumbehovet dekket der.
P.Com var fint til å skaffe seg basiskunnskap om Panerai klokker som jeg fremdeles er "blodfan" av , men ble lei blandingen av selvhøytidelighet og gladkristenhet på forumets og Paneraiklokkenes vegne etc. Husker jeg postet noen bilder og tekst om noen MP straps (som var noen gode remmer forresten.) Det startet en diskusjon jeg ikke klarte å følge, men fikk klart inntrykk av at MP-straps samt TC-nettbutikk ikke var kosher der.

Jeg kan takke P.com for å ha møtt noen flotte klokkeentusiaster, både i inn og utland og fått kunnskap om Panerai.
Når jeg ble flamet for å ikke kommet med mere høytsvevende komplimenter en "awesome" på en saudiarabers (ikke at det er vesentlig!) perpetual PP mot bakrgrunnen av et Porsche ratt var det siste spiker i kista for meg. Har aldri sett meg tilbake og sitter med en magefølelse av at forumet ikke er hva det muligens en gang var.
Hva gjør det, vi har jo Tidssonen :)

Et kort spørsmål hvis dere tillater?

Ville dere kjøpt brukt på Paneristi.com? Eneste aberet er at det generelt vil bli vanskelig med en F2F i mange tilfeller. Nå ser jeg i hvert fall et klart tilfelle av svindel omtalt på nettstedet, så jeg føler det fort blir tryggere å holde seg nærmere stueveggen, for å si det slik.

Redigert: