Erfaringer med Wolf klokkebokser?

Hva med denne :) ikke Wolf men flott( har en selv)

71885_Boks_for_12_ur_1.jpg

http://shop.tidssonen.no/products/boks-for-12-ur

• Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
Hei, ser på klokkeboks og Wolf dukker opp som en het kandidat. Noen som har erfaringer med dette merket og deres bokser? (ikke windere)

Sett på denne: https://www.wolf1834.co.uk/item/461670/10-piece-watch-boxes/

Ender på ca 2k ink frakt og mva. .

TJ

Kjenner ikke noe til kvaliteten, men vær obs på at båsene ser ganske smale ut, og ligger veldig tett innntil hverandre. Det kan skape problemer for større klokker.

EDIT: Og boks for 8 klokker er på vei fra leverandør :)

• Liker
Reaksjoner: Christoffer91
Har sett det, men ikke funnet så mange alternativer med glasslokk. Virker ikke å være så stort problem med båsene, men folk har forskjellige meninger på WUS ihvertfall.. Tar gjerne imot tips om andre alternativer også.

Har en windsor for 10 klokker med skuff. Bredden på båsene er ikke et stort problem men kan bli litt smått hvis du har flere Helson Shark divers o.l.
Putene er ganske små så klokkene på lenke sitter veldig løst på putene, ikke et problem hvis håndleddet ditt er ca18cm eller mindre. Sitter løst med 20+.
Kvaliteten virker bra, er fornøyd med boksen.
A22C3E9B-9BDE-49FD-B875-1F8A4DF96836.jpg

FA50495B-8391-4912-ACB9-C570957C61DE.jpg

Har en Wolf winder, og kvaliteten samt servicen er ingenting å klage på hvertfall.

Vet om en som har en Wolf klokkerull som er svært fornøyd.

Kjenner ikke spesifikt til Wolf, men:

Etter å ha hatt flere klokke-bokser opp igjennom åra (inkl. glass-lokk som jeg satt som kriterie første gangen jeg kjøpte) har jeg funnet ut at det største problemet er at putene "krymper" over tid og blir løse i boksen.

Klokka som er på puta blir da liggende litt løst, noe som er ganske irriterende. Som regel er dette ikke noe problem i begynnelsen, men blir det etter hvert. Det er den største grunnen til at jeg kjøper ny boks. De beste boksene på dette området så langt er de jeg har kjøpt her på Tidssonen. Dog har de ikke glass-lokk. Selv fant jeg ut at jeg gjerne kunne ha uten glass, så lenge putene holdt seg.