Erfaringer north vision?

Medlem
16. des. 2009
Sted
Oslo
Hei, jeg går rundt å tenker på å kjøpe en breitling b01, men så er jeg litt usikker på om jeg heller avventer litt, og kjøper en billigere klokke.
Det er endel forskjell i pris, jeg klarer ikke helt å bestemme meg, men tror kanskje det er greit å starte med en billigere klokke i 1. omgang.

Har derfor sett litt på Seiko SNL039P1, jeg fant en annonse på finn.no fra et firma som heter north vision, der koster den 3499 kr. Dette virker som en veldig bra pris for denne klokken? Jeg ser ikke ut til å finne noen erfaringer om denne butikken, er det noen som vet mer om dem?

60_1600445848_hoved.jpg

Link til klokke: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=15638060

./Dag

Har ingen erfaring med nevnte butikk, men anbefaler: chronograph.com når det gjelder Seiko! Du kan forvente gode priser, smidig handel og levering :)

Eller: kjøp den klokken du har mest lyst på, altså Breitlingen! Spar heller litt til og slå til. Du vil garantert ikke angre :D

Auto skrev:
Har ingen erfaring med nevnte butikk, men anbefaler: chronograph.com når det gjelder Seiko! Du kan forvente gode priser, smidig handel og levering :)

Eller: kjøp den klokken du har mest lyst på, altså Breitlingen! Spar heller litt til og slå til. Du vil garantert ikke angre :D

Jeg ringte en kamerat i florida nå, han skal hjem til jul, ba han sjekke pris i en lokal jewelers-foretning. Pengene har jeg, men jeg vet ikke helt om jeg gidder å bruke så mye penger på nåværende tidspunkt, men det kan jo hende jeg går lei seikoen, og da ender jeg nok opp med den med versjonen med litt gulldetaljer.

baselworld-2009-breitling-chronomat-b01-d.jpg

men det kan jo hende jeg går lei seikoen, og da ender jeg nok opp med den med versjonen med litt gulldetaljer.

Pent ur, selv om ikke "two tone" er min greie... ser jo ut til at du kommer unna med en god pris på et "in-house" verk fra Breitling! Gå for den, selv om du selvfølgelig kan få mye klokkeglede med en Seiko :D

Har ingen erfaring med nevnte butikk, men anbefaler: chronograph.com når det gjelder Seiko! Du kan forvente gode priser, smidig handel og levering

+1..

Kan anbefale chronograph.com, bra service og rask levering.

Hehe, du sier noe der, begynt å tvile litt nå igjen nå, er jo ikke alt for lett å få med seg hva klokka er på den seikoen, kun en mini klokke nederst på den modellen jeg hadde sett på.

Jeg tror jeg dveler på det over nyttår før jeg bestemmer meg. Om jeg går for breitling, lønner det seg å kjøpe den i utlandet? Eller er det minimalt med forskjell? Er det USA som er det beste alternativet? Skal en tur ned dit neste år.

Jeg ville definitivt ha venta til USA turen ja.
Gunstig dollar kurs, stort utvalg og mye lettere å prute der.

aryx skrev:
Har derfor sett litt på Seiko SNL039P1, jeg fant en annonse på finn.no fra et firma som heter north vision, der koster den 3499 kr. Dette virker som en veldig bra pris for denne klokken? Jeg ser ikke ut til å finne noen erfaringer om denne butikken, er det noen som vet mer om dem?

60_1600445848_hoved.jpg

Hei,
Jeg forsøkte å maile noen spørsmål angående en tissot t-touch trekking klokke, men fikk aldri noe svar. Eneste jeg har erfart fra den butikken..

eazy123 skrev:
Jeg ville definitivt ha venta til USA turen ja.
Gunstig dollar kurs, stort utvalg og mye lettere å prute der.

Jeg har sett litt rundt på breitlinger, i tilfelle jeg bestemmer meg at b01 blir for dyr, og har vel i grunn landet på superocean steelfish. Den ser ikke så halvgærn ut, avenger blir nok litt i største laget.
Er det retail price de fleste operer med i butikkene? Ser den ligger på ca 2500 dollar, hvor mye tror du de er villig til å gå ned da? Er det vanlig pruting når det gjelder klokker eller bør jeg gå frem på en spesiell måte?

Jeg føler meg litt grønn her jeg sitter, men pruting skal jeg nok klare. Takk for inputten =)

eazy123 skrev:
Minimum 15%, klarer du 30% er du heldig. :D

Ok, da får jeg få kameraten min til å sjekke prisen først, så får jeg ta med en bunke med kontanter som er 25% under prisen, å prøve å få til et kjøp eller evnt gå mot døra om de ikke "klarer" å selge til den prisen =)

./Dag

North Vision er vel det samme som Dyrebutikken Oppdal, som i flere år kuriøst nok har solgt klokker på Finn/QXL på si. Da klokkesalget etterhvert var en betydelig del av omsetningen ble det vel skilt ut som en egen butikk. Prøv å google "Dyrebutikken Oppdal", så dukker de opp som treff nr. 2......

Men, jeg har aldri hørt noe annet enn positive ting om dem, de sender raskt og du får det du skal.

Takk for tips om north vision, kjekt å vite uansett, men har nå gått litt vekk fra seiko, så da blir det nok enten en billig eller dyr breitling.

North Vision ble separert ut fra dyrebutikken Oppdal, men samme kar som driver. Veldig enkel og fleksibel å ha med å gjøre og han skaffer stort sett alt av Seiko, ikke bare det som står på nettsidene.

Vegard