Espressomaskin

Medlem
8. juli 2011
Sted
Norge
Noen her som har peiling på sånt?

Jeg vil ha en "no compromise" forbruker maskin. Jeg vet at La Marzocco har en, men den koster 40 lapper ex mva, noe jeg mener er overkill for 4 koppers produksjon om dagen. I dag har jeg en Isomac Venus, men er ikke helt fornøyd fordi den er ustabil på både tempratur og trykk.

Hvis noen foreslår Nespresso :mad:

aeropress brukes på jobben @Entropy, og den er strålende. Men jeg vil ha litt mer å leke med hjemme. Og det er vel strengt tatt ingen espressomaskin. Den lager god svart kaffi.

Ikke hørt om Rocket Espresso @Solli - vil sjekke ut.

Bruker du den selv @The last nick left? Er den mer stabil på temperaturer og trykk? Den har jo to kjeler ettersom jeg har hørt.

Redigert av en moderator:
Jeg har Isomac Zaffiro. Den skal av en eller annen grunn være mye mer stabil enn de andre Isomacene med samme hode. Etter egen erfaring er den helt suveren og like god etter mange års bruk. Ulempen er kun en koker, så litt stress med melkebasert kaffe siden du må vente lenge etterpå før den er nede på riktig temp igjen. Drikker du kun ren espresso kan jeg ikke tenke meg en bedre maskin med overkommelig pris og størrelse.