Et ikke helt ukjent ur

Medlem
6. jan. 2012
Sted
Sørpå
God kveld

Mens jeg venter på at klokkekontoen skal vokse så jeg kan kjøpe grail nr 2 er handlelysten skremmende stor, derfor har det blitt et par ventepølser i det siste.

Begynner med denne som jeg ble nysgjerrig på etter å ha lest om flere fornøyde sonere som har denne i boksen sin. Den måtte komme før eller siden

Langveisfarende
_K2F3935.jpg

Cut Cut Cut
_K2F3937.jpg

Blå boks. Å kan det værra?
_K2F3938.jpg

Jepps, en seiko
_K2F3939.jpg

Nå ser nok de fleste hva det er
_K2F3940.jpg

I give to you….The Monster
_K2F3942.jpg

WS
_K2F3948.jpg

Ble overrasket over hvor velbygd og solid denne virker. Hadde egentlig tenkt å kjøpe en med lenke, men den var utsolgt da denne ble bestilt. Matchende Nato er på vei, så det gjør egentlig ingenting. Har nå hatt den på armen i noen timer, og føler at den kommer til å få en god del armtid.

Sånn på tampen er et bilde av en luring jeg kjøpte for en drøy måned siden. Fikk ikke tatt noe bilder av den før den var på armen og jeg sprang ut døra første feriedag. Hadde lyst til å teste Orient merket, og ville ha en klokke med hvit skive i sommer. Klokka var grei den. Lenka er kanskje ikke av det beste, kronen er litt ”laus” når den er skrudd ut, men alt i alt en grei beater til en rimlig penge.

_K2F3950.jpg

Disse gjorde ikke grovt innhugg i klokkekontoen, så jeg kan fortsatt skimte neste Sveitser i det fjerne :D

Takk for meg

Gratulerer med legendarisk WIS-japansk-stål-monster :cool:
Og det er fantastiske bilder du tar, wow, mer av dem pretty please :)

Gratulerer med nytt samt semi nytt. Flotte ur begge to. Apropos krone på den orienten, jeg lurer på om det er patentet deres. Har i hvert fall opplevd det med flere ur, ikke minst den dykkeren jeg hadde en kort tid, Saturation diver. Mener å huske at jeg googlet "problemet" da jeg fryktet noe var galt, men fikk bekreftet at dette er deres måte å gjøre ting på. Jeg antar at deter selve hodet på kronen som vingler hit og dit når den er skrudd ut... Husker ikke hvorfor men det skulle ha en såkalt fornuftig forklaring :)

Takk for gratulasjoner. OM`n er med meg på jobb idag og begge trives :D

Gratulerer med legendarisk WIS-japansk-stål-monster :cool:
Og det er fantastiske bilder du tar, wow, mer av dem pretty please :)

Takk for det Mikkemus23,kan jo alltids se om jeg får slengt på et par bilder til:D

Gratulerer med nytt samt semi nytt. Flotte ur begge to. Apropos krone på den orienten, jeg lurer på om det er patentet deres. Har i hvert fall opplevd det med flere ur, ikke minst den dykkeren jeg hadde en kort tid, Saturation diver. Mener å huske at jeg googlet "problemet" da jeg fryktet noe var galt, men fikk bekreftet at dette er deres måte å gjøre ting på. Jeg antar at deter selve hodet på kronen som vingler hit og dit når den er skrudd ut... Husker ikke hvorfor men det skulle ha en såkalt fornuftig forklaring :)

Takk for info Greg. Da slår jeg med til ro med at alt er som det skal være. Trodde kanskje at det hadde noe med 978 kr å gjøre ;)

Gratulere med to fine klokker, og en monster bare MÅ jo være i en hver WIS' samling:D
Hvordan er lumen på Orienten?