Et lite irritasjonsmoment?

Medlem
28. mai 2011
Sted
Austlandet
Er så lei av at baklokket på SMP’en min stadig ”spiser” seg inn i armen min, at klokken får mer og mer brukstid på en natorem. Jeg liker lenken veldig godt å ønsker i hovedsak å bruke denne. Er det flere som ”sliter” med dette?

IMG_4363.jpg
[/IMG]

Er så lei av at baklokket på SMP’en min stadig ”spiser” seg inn i armen min, at klokken får mer og mer brukstid på en natorem. Jeg liker lenken veldig godt å ønsker i hovedsak å bruke denne. Er det flere som ”sliter” med dette?

Kanskje en ide å slakke litt på lenken ?

Vis du har såpass merker på armen ved bruk ville jeg absolutt ha prøvd å sette inn et halvt eller helt ledd til!! Ser rett og slett ut som du har den et nummer for stramt..;)

Jeg har ofte dette problemet på sommeren. Har ingen Omega, men merker det på de andre klokkene mine. Lenken kan være perfekt innstilt og klokken sitte som en drøm på armen, men med en gang det blir litt varmere ute sveller armen min opp som en ballong og klokken strammer ut av en annen verden. Derfor har jeg vendt meg med å gå med en litt slakkere lenke. Lykke til.

Hadde tenkt å melde at dette ikke er noe problem for meg, da jeg oppdaget at de tydeligvis byttet baklokk ved overgang til co-axial. Det baklokket ditt ser mye "grovere" ut enn på min 2254, så kan se for meg at det setter litt mer merker ja.

IMAG0264.jpg

Når det er sagt tror jeg også at et halvledd vil kunne gjøre susen ;)

Legger ved et bilde til for å vise at lenka ikke er for stram (etter min mening; er den kanskje litt slapp?).

IMG_4368.jpg
[/IMG]

Problemet oppstår som regel når jeg er på arbeid. Godt tilbakelent og med venstrehanda godt plantet under haken (her gjelder det å holde seg våken!). Da sklir klokken nedover armen til det sier stopp, og setter seg. Når da armen senkes igjen, og klokken trekkes fremover, kommer disse irriterende merkene på armen.

Legger ved et bilde til for å vise at lenka ikke er for stram (etter min mening; er den kanskje litt slapp?).

Problemet oppstår som regel når jeg er på arbeid. Godt tilbakelent og med venstrehanda godt plantet under haken (her gjelder det å holde seg våken!). Da sklir klokken nedover armen til det sier stopp, og setter seg. Når da armen senkes igjen, og klokken trekkes fremover, kommer disse irriterende merkene på armen.

Det problemet blir da ikke lett å få gjort noe med... opplever det noen ganger med min PO også, men det er skjeldent jeg har armen i en slik stilling lenge eller ofte, og noen merker av og til da har jeg ingen problemer med å finne meg i. Får forresten også slike merker av andre klokker vis jeg skal sitte med armen som deg lenge, vil tippe mange får det da klokken da blir helt tight/trang der den stopper på armen og ved å bli litt varm da vil armen utvide seg, og det vil bli merker...

Nei den lenka så ikke for stram ut :)

Jeg har selv som vane å gi håndleddet noen små "vrikk" med jevne mellomrom slik at kassa får flytta litt på seg. Spesielt hvis det er litt varmt og klamt i været. Ellers er vel dette noe som vil komme til en viss grad uansett når man har en tyngre klokke.
Jeg har ikke noen slike utfordringer etter å ha gått over til titan-utgaven :cool:

352fef2e.jpg

Har det samme på min PO. Det skjer bare i tilfellet som du selv beskriver, eller hvis det er varmt og armen sveller littog det blir klamt. Prøver bare å flytte litt på klokken iblant, så er det ikke noe problem :)
Får samme "problem" uansett om jeg bruker lenke eller gummi.

Jeg velger å se på det som et tegn fra klokken om at den syns det er ensomt i klokkeboksen den bor i ;) Dvs. jeg burde nok kjøpe et par ur til, så det blir naturlig å bytte litt i løpet av dagen og dermed unngå slike problemer ;)

Skulle til å skrive før i dag at dette problemet opphørte på min etter at jeg slakket lenken, men så.

e6325619.jpg

1dbe8bc7.jpg

Nå har den såpass slakk at den sklir opp og etter en god stund skjedde det samme.

Dette skjer i min erfaring med alle klokkene mine, POen har samme baklokk som SMPen til trådstarter og det gjør det hele ganske synlig.

Har dog aldri sett på dette som noe mer enn en naturlig konsekvens av å bære en ståldings på stållenke rundt armen ;).

POen gjør det ekstra synlig, men det skjer som nevnt på alle klokkene, innkludert submarineren, explorer 2 osv men siden de har glatte baklokk blir det ikke like synlig.

Bær merket med stolthet og vit at du har en klokke med litt gravert kunst på baksiden tenker nå jeg :)

...jeg hadde vært strålende fornøyd med sjøhestmerke på armen jeg da men ?? skjønner ikke "problemet".

Bare så synd Sub'en er helt "blank" på baklokket...hadde vært fett å se kronen på armen når jeg la meg også..eller sover dere klokken på armen ??:D

Ser vel ikke helt problemet jeg heller :) (PS! Espen, kan du vennligst slutte med å flashe den klokka? :D )

Skulle til å skrive at jeg ikke har dette problemet med min smp da den har annet baklokk, men så så jeg ned på armen og observerte at jeg hadde avtrykk av en sjøhest med bølger rundt på armen. Tror kanskje det er på tide å hydrere kroppen litt