ETA 2836 med dato - med/uten dagsvisning?

Greg

Støttemedlem
Medlem
21. feb. 2008
Sted
Bærum
Ser for øyeblikket på ETA verket nevnt ovenfor. Ser at verket skal ha dag/dato visning. Jeg har observert at noen verkene ute ikke har dagsvisning, kun dato. Er dette en mangel - og kan man evt bare kjøpe en "modul" med datovisning som vil passe verket hvis man har et verk med kun dato? Noen som har innspill eller kommentarer :)

Denne forumposten på watchuseek gir meg inntrykk av at det "bare" er å skifte urskive. Mulig de også har fjernet ukedaghjulet, slik at du også må skaffe ett slikt. :confused: Jeg har ikke peilig, så gjetter bare nå...

En tallskive for en 2824-2(med dato vindu) passer på en 2836-2(rett på dato visning). Jeg prøvd selv.
Har aldri prøvd å popper ut dag hjulet på en 2836-2 for å bruke det som en 2824-2...
Da jeg kjøper en 2824-2 for min prosjekt.
Mann kan bytte urverket 2824-2 til 2801-2 hvis mann vil ha en manuell opptreking uten dato(2801-2 er en 2824-2 uten automatik-module og uten dato hjul) eller mann kan popper ut den dato hjul på en 2824-2 for å bruke det på en full tallskive uten dato vindu.
Som sagt på linken til WUS, mange "homage" urkasser var skapt for den 2836-2... Men ikke alle.
Hvorfor? Ser ut at når ETA solgt urverkets deler til Kina, den 2836-2 var mye brukt for disse GMT modeler(med Kinesisk GMT modul tillpasset) eller bare med dato, eller med dag-dato...Alt mulig egentlig.
Den var perfekt for alle Subs og Explorer II kopier eller homage(med sterile tallskive) til og med Pam GMT homage osv.
Hvis du vil bare ha dato visning, kjøp en urkasse kit for den 2824-2: Dem er overalt på Ebay...
Hvis du har en 2836-2(med dato-dag hjuler på plass som den er opprinelig), best å ikke tukle med det: Den er litt dyrere en den 2824-2, da du bare bytte den til en 2824-2.
Tror at det er bare de Kineser som tuklet så mye med den 2836-2 og poppet ut dagens hjul for å replikere en 2824-2: Fordi dem hadde hovedsakelig bare den i stor kvantitet...

Tusen takk for svar. Jeg har kommet over et billig verk, men uten daghjulet. Nå kjøpte jeg det, og supplerte med nytt dag og dato hjul til få kroner.