ETA2681

moe

Medlem
27. juni 2011
Har sett på en maurice lacroix pontos lady med ETA 2681 urverk.
Er det noen som kjenner til dette urverket? Klokken er gått ut av produksjon og lurer på om det kan være fordi man har hatt problemer med urverket.

At klokken har gått ut av produksjon har neppe noe med urverket å gjøre... ETA 2681 er jo et verk fra 1989 og har jo således laaang fartstid og burde fungere som det skal :) Er nok andre grunner til at modellen går ut, feks at den har vært mange år på markedet og ML fører de må fornye kolleksjonen, at modellen ikke har solgt til forventningen eller det kan være andre ting....

Hvilken modell er det snakk om btw?

Hei,
Har fått tilbud på 5800 hos en forhandler i Oslo. Grunnen til at jeg er litt skeptisk er at jeg har hørt at man ofte sliter med små urverk.

Link til klokken:
http://www.prestigetime.com/item/Maurice-Lacroix/Pontos-Automatic-Ladies/pt6044-ss001-310.html

Tar gjerne imot tips til dameklokke. Den skal være mekanisk, helst ha skinnrem og pris mellom 4-6 tusen. Er også en fordel om den kan skaffes i løpet av uken da det skal være en gave til neste helg.

Joda, det kan være noe større problmer med små urverk, da det kan være noe mer problemer med å få "nok sving på rotoren" altså nok bevegelse på rotoren som trekker verket og dette har nok i en del tilfeller ført til problemer med stopping etc pga lite "power reserve"...

Men mekanisk dameklokke til den prisen, med skinnrem og være i hus på en uke kan ikke jeg komme opp med noe bedre alternativer.. har ML selv og er meget fornøyd med merket i alle fall :) Går du for den for du jo i alle fall en klokke fra en god klokkeprodusent og en god urverks produsent..:)

Dette verket er en av de overnevnte med "for liten" rotor. Har også vært brukt i bla Eterna og Longines samt flere andre. Ikke uvanlig at man må hjelpetrekke litt, bortsett fra det er det vel et bra verk. Maurice er jo et kjent merke med skikkelig kvalitet, men disse små automatikkene bør man styre unna. Såvidt jeg vet er det kun Rolex som har dreisen på små ur med automatikk. Det finnes jo endel damemodeller som er store og bruker "herreverk", kanskje det er noe å vurdere?

Lykke til!

G.S