Solgt Eterna Kontiki Date

Larsnie

Støttemedlem
Medlem
26. okt. 2015
Innlegg
815
Sted
Oslo
Hei!

Jeg trenger å kvitte meg med det obligatoriske bomkjøpet Eterna Kontiki Date


Korte fakta:
DSCF6545_zpspue9f2tm.jpg

Årgang rundt 2013 (med forbehold). Har gått noen runder på Tidssonen. Kjøpt av meg i oktober i fjor fra hyggelig forumsmedlem.
  • Referense 1220.41
  • Komplett med ytter- og inner-boks, originalreim instruksjonbok stemplet av Gevril Boutique i Las Vegas men udatert .Alt annet som skal høre til, men ingen kvittering eller kvittering for momsbetaling om det spiller noen rolle.
  • Lite brukt før jeg fikk den, men litt av meg. Har noen hairlines og et merke under, pluss tegn på urutinert reimbytting. Ingenting alvorlig (bildene viser dessverre fingeravtrykk)
  • Dimensjoner: Diameter uten krone 42 mm, med krone 45,4, hornbredde 22 mm, lengde 50 mm tykkelse 13,66.
  • Kombinasjon av polert og børstet stål
  • Buet safirglass
  • Ikkeno lume
  • Sellita SW200 verk (Litt ironisk siden ETA er en fusjon av Eternas urverkproduksjon og en gjeng andre under Swatch. Nå må Eterna bruke en klon.)
  • Kommer med originalreim i "sailcloth" lite brukt med signert spenne. El Cheapo gummireim fra ebay, litt for tynn brun Perlon og den prima Premiumnatoen fra Tidssonen som er på bildene.
  • Hvis kjøper er interessert er jeg nesten helt sikker på at jeg har en ekstra reproduksjon av bildet av flåten på 60*90 cm i kjelleren. (Se bildegalleriet)
  • Regulert og trykktestet hos Sutterud i desember. Pottetett til 200 meter som lovt. Kvittering finnes
  • Går riktig bra. Jeg har logget den over en måned med krone til høyre og venstre og nettoresultatet er en økning 22 sekunder på den tida. Interesserte får tilgang til regnearket.
Bildegalleri:
http://s1042.photobucket.com/user/LarsBirger/library/Ur/Eterna Kontiki?sort=3&page=1

Utrolig kjedelig review på Youtube av nesten lik Eterna,

Grunnen til at jeg slenger ut denne er at jeg aldri blir fortrolig med den på armen. Den er rett og slett for stor. Men hver gang jeg håndterer den synes jeg det er en skikkelig flott sak. Den er passe blanding mellom "fin" og "sporty" og med 200 meter vanntetthet kan den brukes til både bading og oppvask. Mønsteret på skiva er omrisset av Raroia-atollen der Kontiki endte i 1947. På baksiden finner man en gravering av flåten.
Etter min mening kler den forskjellige reimer bra. Hadde jeg bare hatt større håndledd ....
DSCF6548_zpsrsd5acww.jpg



Jeg vil enten selge for rundt 6500 eller bytte. Jeg ser at du får disse nye for mellom 10 og 16 000 ++ på Crono 24 http://www.chrono24.no/search/index...Date+1220.41&dosearch=true&searchexplain=true

Jeg kan tenke meg f.eks en dykker rundt 40 mm, en Nü-turtle, Seiko Shogun eller noe funky fra 70 tallet. Byttet kan skje ned opp eller bort med litt penger begge veier.Det er lov å prøve meg. Møtes helst ansikt til ansikt i Oslo for å unngå misforståelser, men posten virker sikkert også.

Noe jeg har glemt? Noe urimelig eller feil? Noe annet? Ta kontakt

Lars Birger

Redigert inn bildet og linken igjen
 
Redigert: