Reservert Eterna KonTiki Fourhands

Medlem
22. nov. 2012
Sted
Fredrikstad
Kanskje rekker jeg å flippe nok en klokke før 2014? :cool:

Det er på tide å legge "flippern" på hylla, fra og med neste år skal jeg finne roen. (my flipping days are gone)

Jeg tror i hvert fall selv at jeg har en god plan på hva som skal inn i klokkeboksen, og jeg har bestemt meg for å holde meg til den. Har vært gjennom huffamei mange klokker det siste året, men nå vet jeg hva jeg liker og ikke liker.

I dag fikk jeg inn en klokke som er første steg i planen om en stabil klokkeboks, men nok om det. :)

Jeg har for salg en meget strøken Eterna KonTiki Fourhands. Flott og anvendelig klokke med fin historie.

Eterna KonTiki Four-Hands er en moderne versjon av den Thor Heyerdal hadde med seg på KonTiki-ekspedisjonen i 1947.

Se forøvrig en fin omtale her: Eterna KonTiki Four-Hands | Tidssonen - Norges største nettsted om klokkerTidssonen – Norges største nettsted om klokker

Klokken ble kjøpt hos Norsk AD oktober 2008, og den har i følge tidligere eier lagt ubrukt frem til sommeren 2013. Den er av den grunn i utmerket stand.

Spesifikasjoner:
Diameter: 42 mm.
Urverk: ETA 2836-2, modifisert av Eterna.
Glass: Svakt buet safirglass med antirefleksjonsfilm på begge sider.
Vanntetthet: 120 m.

Det har kommet en ny utgave av denne modellen, men i mine øyne er den langt fra like fin som modellen jeg har for salg. Tror heller ikke det er så lett å få tak i modellen jeg har, ihverfall ikke i så god stand som mitt eksemplar er i.

Klokken kommer komplett med bokser og papirer.

Noen bilder:

20131223_215853_zpsd49986eb.jpg

Setter prisen til 10 000 + eventuell frakt.

Redigert: