Eterna & Rolex

Medlem
10. juni 2008
Sted
Trondheim
Da har jeg fått nytt kamera og fikk da lekt meg med det og et speilreflekskamera :D
Klokkene avbildet er min Eterna Four-Hands og min fars gamle Datejust. Jeg er ingen fotograf, men det er alltids moro og leke seg :D

P1000035.jpg

P1000029.jpg

DSC_0014.jpg

P1000020.jpg

P1000018.jpg

DSC_0010.jpg

To fine klokker du har der topale. Fikk nytt kamera jeg også og knipset bl.a disse i dag :)

img0190e.jpg

Gratulere begge med nytt kamera :D
Fortell nå, hva slgas kamera ble det da!?
Går gjennom en hard kamp med meg selv om Nikon(D3000) elr Canon(450D)
Har fortsatt ikke blitt enig med meg selv, så jeg trenger litt tips

Takker :mrgreen:

Roham skrev:

Canon 1000D for min del. Har ikke de store ambisjonene. Dette kamera er godt nok for meg :)

Roham skrev:

Mitt kamera er et Panasonic DMC-FS62 10 Megapixler. Vil tro d er et ganske basic kompaktkamera men fungerer fint til min bruk :D

[/quote]

Canon 1000D for min del. Har ikke de store ambisjonene. Dette kamera er godt nok for meg :)[/quote]

Absolutt en fin kamera for nybegynnere(som meg)! Har vurdert å skaffe meg samme kamera flere ganger, men faller fort tilbake til 450D(pga Liveview,3tommer skjerm,12mp osv osv)!
Har drøya d ganske lenge nå, så jeg lurer på om det blir kamera i uka her :mrgreen: Endeliggggg.... :eek:

Skal selvfølgelig oppdatere kjære TS medlemmer ganske snart :mrgreen:

Peace

Pent bilde av to flotte ur HerrUr :D Jeg er litt nysgjerrig på hvordan du vil sammenligne Eternaen med andre kvalitetsur med utgangspunkt i finish og generell "kvalitetsfølelse"?

topale skrev:
Pent bilde av to flotte ur HerrUr :D Jeg er litt nysgjerrig på hvordan du vil sammenligne Eternaen med andre kvalitetsur med utgangspunkt i finish og generell "kvalitetsfølelse"?

Jeg synes absolutt at finishen er veldig bra både på kassen og lenken med både matte og polerte overflater. Låsen er solid og glir fint i ett med lenken som også gir en god kvalitetsfølelse med de nederste leddene festet med skikkelige skruer. Synes egentlig ikke den står tilbake for hverken Omega Breitling eller Rolex sånn sett.

Mener å huske at det står et ETA 2836-verk i denne modellen men aner ikke hvilken kvalitetsgrad verket har eller om Eterna selv har gjort noe med verket. En egen viser for datoen er vel definitivt det mest spesielle med klokken og den modulen er laget av Eterna selv. ETA stammer fra Eterna så klokken har jo et inhouse-verk kan man si hvis man trekker det litt langt :mrgreen: Etter det jeg vet eies Eterna i dag av Porsche Design.

Litt rart kanskje at Eterna ikke er mer populært blant entusiaster siden merket tross alt er ganske viktig horologisk. Gamle Eterna-verk var vistnok også fullt på høyde med samtidens Omega og Rolex-verk. Et virkelig respektabelt merke som i dag tydeligvis har mistet sin glans.

HerrUr skrev:
topale skrev:

Jeg synes absolutt at finishen er veldig bra både på kassen og lenken med både matte og polerte overflater. Låsen er solid og glir fint i ett med lenken som også gir en god kvalitetsfølelse med de nederste leddene festet med skikkelige skruer. Synes egentlig ikke den står tilbake for hverken Omega Breitling eller Rolex sånn sett.

Mener å huske at det står et ETA 2836-verk i denne modellen men aner ikke hvilken kvalitetsgrad verket har eller om Eterna selv har gjort noe med verket. En egen viser for datoen er vel definitivt det mest spesielle med klokken og den modulen er laget av Eterna selv. ETA stammer fra Eterna så klokken har jo et inhouse-verk kan man si hvis man trekker det litt langt :mrgreen: Etter det jeg vet eies Eterna i dag av Porsche Design.

Litt rart kanskje at Eterna ikke er mer populært blant entusiaster siden merket tross alt er ganske viktig horologisk. Gamle Eterna-verk var vistnok også fullt på høyde med samtidens Omega og Rolex-verk. Et virkelig respektabelt merke som i dag tydeligvis har mistet sin glans.

Jeg er enig i at kvaliteten er strålende. Grunnen til at jeg spurte var fordi dette er mitt første kvalitetsur, og har derfor lite sammenligningsgrunnlag :) Det er også lite å finne på nettet om dette uret. Verket er et ETA 2836-2. Tror Eterna finpusser en del på urverket og har blant annet byttet ut skruene med varmebehandlede blå skruer. Takk for svar!