D
Deleted member 15579
Guest
Faren: Vet du, sønn; før kunne man røyke på pub.
Sønnen: Pappa, hva er en pub? ....... pappa, hvorfor gråter du?
Sønnen: Pappa, hva er en pub? ....... pappa, hvorfor gråter du?
Er det ikke en egen tråd for konspirasjonerteorier og alternative virkeligheter?
Tyskland er vel ikke hele verden. Og hvor «korrekt» og representativt er utvalget?
En vanlig problemstilling innen statistikk.
Man kan styre en undersøkelse inn mot det resultatet man ønsker ved hvem man spør og hvilke spørsmål man stiller.
Sier du covid-19 er mye verre enn 1968 Hong Kong influensaen (som drept opp til 4 Millioner) da Woodstock var på gang med 500 tusen mennesker tett i tett i 1969?
Jeg lever ikke i et alternative virkelighet meg...
Koronavirusene er absolutt ikke noe nytt og fortjener ikke at hele verden vrir seg i det som er blitt.
Vis vedlegg 237930
Jeg er så imponert over at denne diskusjonen faktisk finner sted....
Det er jeg helt enig med deg i, siktet vel egentlig ikke til ditt tilsvar som var fornuftig. Det riktige hadde vel vært om jeg hadde skrevet: "jeg er så imponert over at noen faktisk greier å mene dette."Helt enig i dette. Men ikke alle påstander og antydninger bør få stå ubesvart.
Det er vel en relativt stor forskjell på spedbarn og folk over gjennomsnittlig levealder? Tenk samfunnsøkonomi.Har ikke påstått noe som helst om hvilken pandemi eller sykdom som er værst, det får medisinsk ekspertise ta seg av.
Naturlig nok er ikke folk flest positive til lockdown, fordi det påvirker frihet, jobb, inntekt osv.. De aller færreste er positive til noe som påfører en tilsynelatende uforholdsmessig ulempe for seg selv. Folk flest er egoister. Ingen liker å betale penger i skatter og avgifter heller, men det er vel en forholdsvis omforent oppfatning om at det er en smart måte å finansiere felles velferd og sikkerhet på. Jeg undres på hvordan opinionen hadde vært dersom coronaviruset var dødeligst for små barn, og ikke «noen eldre mennesker på et sykehus / sykehjem som ingen ser»...
Jeg er en godt bereist mann som har besøkt de flotteste og verste hølene på jord. Og har familie i flere verdensdeler.
Sover godt jeg.
Vis vedlegg 237952