Etter noen måneders ventetid kom den endelig.

Medlem
10. okt. 2012
Sted
Bergen
Hei godtfolk.

Tenkte jeg skulle dele noen bilder jeg tok når jeg mottok den siste klokken min.

1_zps393c6c89.jpg

Brunt papir, den ble levert av Fedex, men det er jo ikke noe spennende...

2_zps2e49825e.jpg

Det er kanskje ikke disse bildene heller...

3_zps3f2574df.jpg

4_zpsd2c0ff6a.jpg

Noen drar nok kjensel på boksen, selv om det ikke er den det er flest av her på Sonen tror jeg...

5_zpsf8178b4f.jpg

En Stowa Flieger uten logo og dato.

6_zpsb5000bd5.jpg

7_zpsee43e430.jpg

Med FL 23883 gravering, synes det passer klokken bra.

8_zpsd82775d7.jpg

Bestilte den med håndopptrekk, hvorfor har jeg ikke noe godt svar på, annet enn at jeg ville ha det.

P1010050_zps82f469e1.jpg

2013-02-23145006_zpsc157bd3b.jpg

2013-02-23145121_zpseb608951.jpg

Jeg har hatt klokken i vel en måned nå, men ville ikke få unboxingen for tett opptil @Hopie sin, dessuten har jeg ikke hatt tid/lyst/mulighet til å skrive og laste opp bilder før nå heller.

Klokken ble bestilt en gang i oktober og det var noen ganger jeg var i tvil om dette var så lurt, men når den kom og jeg fikk den på armen var det ingen tvil. Jeg er veldig fornøyd med klokken og føler den kan brukes til det meste. Vekten er fin og jeg liker veldig godt kronen og det rene uttrykket til skiven. Innser at jeg innerst inne er en samler så bruktverdi er for meg et litt perifert begrep...

Eneste jeg har å utsette på klokken er reimen. Naglene på reimen ser veldig mye bedre ut på bilder enn i virkeligheten synes jeg så det må nok handles en ny reim en eller annen gang. Jeg har også en lysebrun old school reim med nagler som skal på til sommeren, kanskje den kler naglene bedre.

Jeg har brukt denne sammen med Seikoen min og er fornøyd med det. Hva jeg bruker kommer litt an på hvor jeg skal være på jobben, på kontoret eller ute i "felten".

Veien videre i klokkeverdenen framstår som enda litt mer uklar nå, enn for noen måneder siden, men jeg har slått meg til ro med at jeg nå har to klokker som jeg bruker hver dag og som gir meg mye glede ved å sitte på armen. Så får vi se om det blir Speedy, PAM, eller fødselsårs Rolex neste gang. (Har fått virkelig sansen for det konseptet etter å ha lest om de som har det selv og de som kjøper til sine barn og barnebarn)

Uansett, takk for oppmerksomheten.

Redigert av en moderator:
Gratulerer så mye:D
Denne har jeg vært på nippet til å bestille flere ganger selv; vet ikke hvorfor jeg er en sånn festbrems, men...
Virkelig fin klokke og manuelt opptrekk er best!!!:cool:

Uten logo og dato er helt riktig ;) knall klokke det der. Enig i det med remmen. Her vil det meste av slitent brunt skinn i alle varianter se bra ut. Alt fra hodinkee til ammo straps og toshi saddle

Uten logo og dato er helt riktig ;) knall klokke det der. Enig i det med remmen. Her vil det meste av slitent brunt skinn i alle varianter se bra ut. Alt fra hodinkee til ammo straps og toshi saddle

+1

Eller kanskje en hjemmelaget rem hadde tatt seg ut?

Uansett er utrolig tøff klokke jeg godt kunne ha tenkt meg selv!

En flott klokke du har fått deg der. Manuelt opptrekk gir deg nok en nostalgisk og autentisk opplevelse. Det var ikke mange selvtrekkende fliegere i hine hårde dager.

Gratulerer så mye!

Stowa er utrolig mye klokke for pengene, min far fikk en Stowa Marine en gang midt i januar og er kjempefornøyd. Husker jeg ble positivt overrasket over hvor god kvalitet det var på klokken og finishen generelt. Kunne lett ha kostet det dobbelte uten at det hadde virket galt i det hele tatt. Gratulerer så mye, nyt den! :)

Redigert: