Etter sub, nettere og mindre dykkerpreget ur

Medlem
26. sep. 2012
Heisann,

etter at sub no-date sitter som et skudd på armen og lett klokkeinteresse har resultert at jeg er blitt klokkenerd, melder behovet seg for noe nettere, lettere og mer diskret, budsjettet også i samme retning.

Vil gjerne bli opplyst av alternativer i retning Explorer 1, diskret look og flott klokke nr to/3 etter sub nodate.

Ser allerede nærmere på Glycine Combat 6 feks - perfekt med en retro nato. Den skulle bare vært par mm. mindre.

Setter pris på gode forslag - tusen takk!

En god og velbrukt DateJust er vel ikke å forakte... Handlet i bunnskjiktet mht pris, vil dette være noe du kan realisere i kontanter igjen, hvis det skulle dra seg til en dag...

Hva med en Fortis? Skiven på denne er svart matt. Størrelsen på kassen er 38mm. vanntett til 200meter.

FORTIS Swiss Watches

£910 fra Jurawatches

29613d1242993848-uhren-mit-schwarzer-datumsscheibe-p1000028.jpg

Fortis6101011M_big.jpg

488.002b.jpg

Takk for noen gode innspill, klokke uten bezel er nok hovedsakelig i kikkereten, explorer 1, rolex datejust etc. er trolig utenfor budsjettet etter at 114060èn kom i hus, backet opp av skx009`en.

Nomos har jeg hørt lite om, hva tenker folk om Sinn Frankfurt financial et eller annet?:)
Glycine combat 6`en har jo også et fint retro preg og er snillt priset sammenlignet med mye annet.
AquaTerra kan vel også seile opp som et fint alternativ, men skal en holde seg på et prisnivå som reflekterer kjøp av sub i nær fortid er den for tiden uaktuell:)

Heisann,

etter at sub no-date sitter som et skudd på armen og lett klokkeinteresse har resultert at jeg er blitt klokkenerd, melder behovet seg for noe nettere, lettere og mer diskret, budsjettet også i samme retning.

Vil gjerne bli opplyst av alternativer i retning Explorer 1, diskret look og flott klokke nr to/3 etter sub nodate.

Ser allerede nærmere på Glycine Combat 6 feks - perfekt med en retro nato. Den skulle bare vært par mm. mindre.

Setter pris på gode forslag - tusen takk!

Du har vel egentlig presentert fasiten

Om du ønsker noe nettere, lettere og mer diskret enn Sub er vel ikke Glycinen rett vei å gå med sine 43mm uten krone?

Tudor classic date 38mm

Tusen takk for gode svar, har allerde røket på et lavere kost alt. med klokkeinteressen stopper ikke:)
Kommer i unboxingtråden snart, sammen med en 114060 som bør unboxes offisielt.

En klokke jeg har lest lite/ingenting om er Tudor Classic 38mm med hvit eller sort skive - enkel stål bezel uten jålerier.
Hva tenker folket om denne - kan dette være svaret på en budsjett explorer?

Ikke glatt bezel, men ligner svært og kanskje et enda mer "eksotisk" alternativ? Prisen er jo også å foretrekke nå etter den siste tids anskaffelser.

http://www.tudorwatch.com/en/config/21010/38_daos_silver/62580/dial/21010/38_daos_white/62580/

Redigert: