Etterlysning - hvilket verk er dette.

Greg

Støttemedlem
Medlem
21. feb. 2008
Sted
Bærum
Hei.

Jeg vil gjerne prøve å hjelpe en bekjent med å finne korrekt balanse til dette uret. Det er en Titan fra India. Jeg har søkt i flere timer men har problemer med å finne korrekt verk. Det jeg kan si, etter å ha sett det (hadde desverre ikke med et kamera) er at automatisk opptrekk er likt med seiko sitt, kanskje slik som Seiko 7005. Jeg har en meget sterk mistanke om at dette er et kinesisk verk, men kan være laget i India også? Videre vet jeg at det kan trekkes for hånd men har ikke hack funksjonen mht sekundviser. Det står "DA 288" nederst på skiven.

Jeg kan si at balansen er noe minde i diameter enn seiko sin 7005, dette basert på at han jeg prøver å hjelpe har prøvd med en slik.

Jeg går meg vill mht kinesiske skeleton - verk og klarer ikke å finne konkrete spor om akkurat denne klokken. Mye generelt, om at Titan bruker, har brukt miyota osv men ikke konkret nok.

All hjelp mottas med takk.

Mvh Greg

The open-heart model with the visible escape-wheel appears to used the Liaocheng F-series movement. The open-heart with big-date, and with dual-time, looks like the Shanghai 2L (which is better than the F-series). The open-heart with retrograde day and date, and retrograde date and power-reserve, appears to be the Sea-Gull ST25 (which is better than the 2L). The hand-winding full-skeleton appears to be the Hangzhou 9000-series.

They all look like great watches, but what I find particularly interesting is that Titan have until now been a partner with Citizen and sourced most of their movements from Miyota for local assembly in India, whereas these new mechanicals use Chinese movements and the case and dial styles match those offered by Chinese manufacturers.

To be honest, if I was going to buy Titan, I'd go for the Edge quartz. It's designed and built entirely in-house by Titan, and is the thinnest watch currently in production. And it looks amazing on the wrist.

LES MER HER - WATCHUSEEK.COM
En eldre tråd, men du finner kanskje noe nyttig

The open-heart model with the visible escape-wheel appears to used the Liaocheng F-series movement. The open-heart with big-date, and with dual-time, looks like the Shanghai 2L (which is better than the F-series). The open-heart with retrograde day and date, and retrograde date and power-reserve, appears to be the Sea-Gull ST25 (which is better than the 2L). The hand-winding full-skeleton appears to be the Hangzhou 9000-series.

They all look like great watches, but what I find particularly interesting is that Titan have until now been a partner with Citizen and sourced most of their movements from Miyota for local assembly in India, whereas these new mechanicals use Chinese movements and the case and dial styles match those offered by Chinese manufacturers.

To be honest, if I was going to buy Titan, I'd go for the Edge quartz. It's designed and built entirely in-house by Titan, and is the thinnest watch currently in production. And it looks amazing on the wrist.

LES MER HER - WATCHUSEEK.COM
En eldre tråd, men du finner kanskje noe nyttig

Takk for at du prøver å hjelpe:) Som skrevet, dette er temmelig avansert detektivarbeide. Har allerede lest tråden, og ingen av de aktuelle verkene er likt dette, jeg har sikkert sett på femti skeletonkinakopier, og kopier av dem igjen, er mange som driver med dette... i kina... Største sporet er egentlig at automatikken er lik seiko, urmakeren jeg prøver å hjelpe mente at det var helt likt seiko 7005. Ingen av de vanlige logiske søkene på nett gir resultat. Videre vet jeg at han allerede har prøvd å kontakte produsent men han har ikke fått svar.