EUR - Panerai prisliste mai 2015

Gin

Medlem
27. aug. 2012
Sted
Ingensted
3e74428360ee0dda35454ad8c5e010aa_zpsquml7smc.jpg

1960b944adeb2d97fa327c750664ab5c_zps3qfqgeco.jpg

1827b6f36f4f275c806b2a1c4d57fa95_zpsmgj0ptrn.jpg

Ventnåmegherlitt. Pam 00337? Jeg har spurt bjerke ca en gang i kvartalet om den klokka, beskjedene har vært "lages ikke lengre", "den kan vi ikke ta inn", eller "du kan få den i gull". Hmpf.

Tar jeg feil når jeg formoder dette er pris før mva, og at man da altså skal legge på en ikke helt symbolsk sum for Norge?

Tar jeg feil når jeg formoder dette er pris før mva, og at man da altså skal legge på en ikke helt symbolsk sum for Norge?

Om jeg multipliserer oppgitt € pris med dagen kurs, så stemmer dette ganske greit med dagens utsalgspris.
Dette gjaldt fire "kjente" PAM og dagens utsalgspris hos vår lokale norske AD.

Trodde 312 var gått opp til like nord for 70 (mener jeg fikk 64 på ny prisliste linket her med dagens eurokurs). Undres på om prisene der er inkludert tysk mva på 19% men uten de resterende 6% ekstra i Norsk?

Nuvel, ingen brutal oppgang da, men fremdeles en oppgang. Undres på om Panerai priser seg ut eller inn med dette. Chivas Regal phenomenon i effekt, men det gjelder jo de fleste klokkemerkene med litt pondus.

Sub eller 312. Omtrent samme pris. Vet hva jeg hadde valgt - men så kommenterer jeg også på Panerai-subforumet. Hehe.

Prisen på 312 er fortsatt kr 66 500 på Bjerkes nettsider. Den økningen på 7‰ som de muntlig har bekreftet til meg er fortsatt ikke effektuert. Mulig nettbutikken ikke har oppdatert pris.

Når det gjelder prislisten i euro så er jeg ikke sikker på om den er inkl. VAT for noe europeisk land.

Dere lærde og vise: Er den prisen som er satt for Europa i listen over mer eller mindre direkte overførbar til pris ut til kunde hos Bjerke? Multiplisert med dagens eurokurs. Tidligere trodde jeg at man måtte legge til norsk moms, men flere har hevdet at prisene i Europa med lokale lands VAT er relativt like. Det innebærer at innprisen fra Panerai er lavere før moms i Norge, enn den ville vært i et land med lavere VAT satser. På den måten utjevnes prisene sett fra Panerai sin side i Europa. Tenker jeg riktig her?

Fint, da var det riktig resonnert. Jeg tror Panerai skal tenke seg litt om før de hever prisene noe særlig mer nå, jeg er veldig fascinert av Panerai, min neste blir nok en 422, men man må til sist tenke litt hardt på om det du betaler står i stil med det du får.

Urverkene deres - i hvert fall inhouse, er ikke tried and tested over time. De kan ikke påberope seg trackrecorden til verkene fra Rolex og ETA når det gjelder robusthet over tid, og de er ikke skjønnheter som verkene til PP eller F.P Journe.

Imidlertid har de en egen sjarm, synes jeg, med sine store bruer. Det kan være at verkene deres er vel så gode som ETA og Rolex, de blir designet og laget med state of the art utstyr, det hele koker ned til hvor gode ingeniører, designere og urmakere Panerai har spandert på seg der i Neuchâtel . Time will showw.

Den 422'en er en utfordrende nøtt, det er ikke så mange PAM'er som legges ut her på sonen, ikke Finn heller. Jeg hadde los på en, men det hele rant ut i sanden. Nå er jakten kanskje mer spennende enn det å sitte på byttet, så jeg tar tiden til hjelp. I mellomtiden tilbringer jeg tiden med litt småkjøp av pent brukte remmer på Paneristi.com.

Det er en annen ting som har forundret meg her på sonen, det er så lite flipping av remmer. Er Panerai-folket så fåtallige her? Det er jo vi som burde lede an i flipping og nykjøp av remmer.

• Liker
Reaksjoner: Grendel og MrFinale
Da var det kommet oppdaterte priser på nettbutikken til Bjerke. Ser ut til at de fleste har gått opp 4-5 tusen. Frister mindre og mindre å legge ut for en Panerai når man sammenligner med andre merker.
Det ble forøvrig et ganske godt utvalg av Panerai sammen med prisoppgangen i dag og... o_O

Redigert:
Forventet oppgang, men enig at det blir mindre aktuelt med Panerai nå, dessverre. PAM320 har steget med 25' etter jeg kjøpte klokken august for to år siden.

Prisoppganger har alltid to sider, en negativ for de som skal kjøpe og en positiv for de som eventuelt skal selge brukt.

For tiden besitter jeg de 2 Pam's som jeg p.d.d. selv ønsker å eie, så for meg er prisoppganger kun glede.

MEN... det kan jo hende at det dukker opp en ny attraktiv modell, eller at en 587 plutselig ligger i vinduet hos Bjerke en dag og da.....:(

Prisoppganger har alltid to sider, en negativ for de som skal kjøpe og en positiv for de som eventuelt skal selge brukt.

For tiden besitter jeg de 2 Pam's som jeg p.d.d. selv ønsker å eie, så for meg er prisoppganger kun glede.

MEN... det kan jo hende at det dukker opp en ny attraktiv modell, eller at en 587 plutselig ligger i vinduet hos Bjerke en dag og da.....:(

Så sant, så sant! Men Panerai bør ikke prise seg ut av markedet, noe jeg personlig synes de er i ferd med å gjøre. Har stor interesse for Panerai, men er av den oppfatning at prisnivået burde ligge noe under Rolex som tross alt har en litt annen posisjon i markedet, uten sammenligning for øvrig. Litt leit dersom Panerai kun blir for helt spesielt interesserte.

Så sant, så sant! Men Panerai bør ikke prise seg ut av markedet, noe jeg personlig synes de er i ferd med å gjøre. Har stor interesse for Panerai, men er av den oppfatning at prisnivået burde ligge noe under Rolex som tross alt har en litt annen posisjon i markedet, uten sammenligning for øvrig. Litt leit dersom Panerai kun blir for helt spesielt interesserte.

Tror faktisk at Panerai allerede er for oss spesielt interesserte! Og slik kan det godt være........ ;)

På et eller annet punkt må det si stopp - uansett hvor mye du liker uret. Her må dere gjerne skyte meg, men jeg synes det punktet der avviket mellom det du får og det du betaler blir størst, går ikke på estetikken, men mekanikken.

Jeg sier ikke at urverkene er dårlige i og for seg, det kan godt hende en del av de - særlig de manuelt opptrukne, er noen skikkelige slitere som holder lenge. Men det er for tidlig å si, og da synes jeg at det er et avvik som er merkbart mellom pris og de forventingene man kan ha til verket basert på erfaringer til nå - realistisk sett.

Mangt og mye kan sies om slitere som Rolex kaliber 3135 eller ETA 2824-A2 eller 7750, men de er proved and tested.

Nå har jeg gått over til konkurrenten også, i form av en 116660. Igjen har jeg en rem-samling til Panerai jeg selv synes ble ganske fin, som jeg vurderer å selge. Men jeg har ikke helt bestemt meg - har du først sansen for Panerai, slipper det vel aldri helt taket på deg?

På et eller annet punkt må det si stopp - uansett hvor mye du liker uret. Her må dere gjerne skyte meg, men jeg synes det punktet der avviket mellom det du får og det du betaler blir størst, går ikke på estetikken, men mekanikken.

Jeg sier ikke at urverkene er dårlige i og for seg, det kan godt hende en del av de - særlig de manuelt opptrukne, er noen skikkelige slitere som holder lenge. Men det er for tidlig å si, og da synes jeg at det er et avvik som er merkbart mellom pris og de forventingene man kan ha til verket basert på erfaringer til nå - realistisk sett.

Mangt og mye kan sies om slitere som Rolex kaliber 3135 eller ETA 2824-A2 eller 7750, men de er proved and tested.

Nå har jeg gått over til konkurrenten også, i form av en 116660. Igjen har jeg en rem-samling til Panerai jeg selv synes ble ganske fin, som jeg vurderer å selge. Men jeg har ikke helt bestemt meg - har du først sansen for Panerai, slipper det vel aldri helt taket på deg?

Rart med det der. Har også noen remmer liggende i håp om å få på plass en 44 mm Panerai igjen en gang.