Tar jeg feil når jeg formoder dette er pris før mva, og at man da altså skal legge på en ikke helt symbolsk sum for Norge?
Prisoppganger har alltid to sider, en negativ for de som skal kjøpe og en positiv for de som eventuelt skal selge brukt.
For tiden besitter jeg de 2 Pam's som jeg p.d.d. selv ønsker å eie, så for meg er prisoppganger kun glede.
MEN... det kan jo hende at det dukker opp en ny attraktiv modell, eller at en 587 plutselig ligger i vinduet hos Bjerke en dag og da.....
Så sant, så sant! Men Panerai bør ikke prise seg ut av markedet, noe jeg personlig synes de er i ferd med å gjøre. Har stor interesse for Panerai, men er av den oppfatning at prisnivået burde ligge noe under Rolex som tross alt har en litt annen posisjon i markedet, uten sammenligning for øvrig. Litt leit dersom Panerai kun blir for helt spesielt interesserte.
På et eller annet punkt må det si stopp - uansett hvor mye du liker uret. Her må dere gjerne skyte meg, men jeg synes det punktet der avviket mellom det du får og det du betaler blir størst, går ikke på estetikken, men mekanikken.
Jeg sier ikke at urverkene er dårlige i og for seg, det kan godt hende en del av de - særlig de manuelt opptrukne, er noen skikkelige slitere som holder lenge. Men det er for tidlig å si, og da synes jeg at det er et avvik som er merkbart mellom pris og de forventingene man kan ha til verket basert på erfaringer til nå - realistisk sett.
Mangt og mye kan sies om slitere som Rolex kaliber 3135 eller ETA 2824-A2 eller 7750, men de er proved and tested.
Nå har jeg gått over til konkurrenten også, i form av en 116660. Igjen har jeg en rem-samling til Panerai jeg selv synes ble ganske fin, som jeg vurderer å selge. Men jeg har ikke helt bestemt meg - har du først sansen for Panerai, slipper det vel aldri helt taket på deg?
Tror faktisk at Panerai allerede er for oss spesielt interesserte! Og slik kan det godt være........