Exp II - black or white?

Exp II - Hvilken farge på skiven?

• Black?

Stemmer: 0 0,0%
  • White?

Stemmer: 0 0,0%

• Antall stemmer
    0
  • Avstemningen stengte .
På nylon er det svart som gjelder. :D

IMG_5897.jpg

IMG_4329.jpg

IMG_4054.jpg

IMG_3956.jpg

DSC03077.jpg

Herlige bilder Jolu, men hvor er 'dråpen' på bilde nr 1...?

Stemmte hvit da det er favoritten. Men ingen tvil om at den gjør seg meget bra i sort også. Spesiellt på Nato som du viser..

Herlige bilder Jolu, men hvor er 'dråpen' på bilde nr 1...?

Stemmte hvit da det er favoritten. Men ingen tvil om at den gjør seg meget bra i sort også. Spesiellt på Nato som du viser..

Hvit er min favoritt også, men etter disse flotte bildene nærmer det seg 50-50.

synes hvit er penest på denne
er selv litt forundret over at denne ikke er mer poppulær enn den er
egentlig en utrolig vakker klokke, som står høyt på lista mi over klokker som skal kjøpes

Synes dette er et ekstremt vanskelig valg. Begge tiltaler meg enormt!

At gunpoint hadde jeg nok landet på sort.

Tja...

Mulig Exp II på sort Nato er kulest med sort skive, men med Bond strap så er kanskje hvit finest? Dessuten er det jo litt annerledes med hvit skive på en sportsrolex.

IMG_2602.jpg

exp2nato.jpg

Det er en lett sak for AD/service senter å bytte urskiven. Jeg var inne å tafset litt på en Explorer II med svart skive en stund tilbake, da fikk jeg tilbud om å få med den hvite skiven inkludert i prisen, og de kunne gjøre bytte gratis om jeg ville.

Det er en lett sak for AD/service senter å bytte urskiven. Jeg var inne å tafset litt på en Explorer II med svart skive en stund tilbake, da fikk jeg tilbud om å få med den hvite skiven inkludert i prisen, og de kunne gjøre bytte gratis om jeg ville.

Forutsetter ikke det også at man må bytte visere, da disse er sølvfargede på svart skive, og svarte på hvit skive. Var det inkludert i gratis tilbudet, eller en ekstrakostnad med liten skrift:p?

Godt poeng, gjmo.
En annen ting er at å tukle med en Rolex ikke akkurat hever verdien...(bezelbytte er vel unntaket)

Ellers flotte bilder av en nydelig klokke i denne tråden. Etter min mening en av Rolex' peneste klokker (om ikke den peneste).

Min er hvit, og jeg synes den er helt nydelig. Dersom jeg kun skulle hatt én Rolex og havnet på Explorer II ville den blitt sort, men i en samling av flere er det helt klart hvit som gjelder.

Enig. Mange ur kommer kun i sort, spesielt i min samling av hovedsaklig sportsur. Hvis et ur er pent med hvitt/sølv/lys skive går jeg derfor ofte for det. Et prinsipp jeg til nå har benyttet på Daytona, Explorer II, IWC Portuguese, Autavia (x2).

Klokkebilder413.jpg

Klokkebilder323.jpg

Klokkebilder366.jpg

Klokkebilder449.jpg

Klokkebilder151.jpg

Klokkebilder339.jpg

Godt poeng, gjmo.
En annen ting er at å tukle med en Rolex ikke akkurat hever verdien...(bezelbytte er vel unntaket)

Så vidt jeg vet er det det fra papirene ikke mulig å bestemme om en Explorer II var solgt med hvit eller svart skive, kan det stemme? Dermed er slik tukling rimelig ufarlig for verdien.

Så vidt jeg vet er det det fra papirene ikke mulig å bestemme om en Explorer II var solgt med hvit eller svart skive, kan det stemme? Dermed er slik tukling rimelig ufarlig for verdien.

Mulig det ikke står i papirene (står ikke på boks/tags eller noe slag?), men man må jo også som nevnt bytte viserene ...
Vet ikke, men jeg ville nok vært litt mer skeptisk selv om det kanskje ikke har betydning i praksis.

Mulig det ikke står i papirene (står ikke på boks/tags eller noe slag?), men man må jo også som nevnt bytte viserene ...
Vet ikke, men jeg ville nok vært litt mer skeptisk selv om det kanskje ikke har betydning i praksis.

Mener det står 16570 B eller 16570 W på boksen?
Ellers er jo 16550 Explorer II levert med hvit skive og sølvfargede visere/markeringer. Riktignok patinerte vel disse i en periode så hele skiven ble krem (står høyt på ønskelisten min forøvrig).

Mener det står 16570 B eller 16570 W på boksen?
Ellers er jo 16550 Explorer II levert med hvit skive og sølvfargede visere/markeringer. Riktignok patinerte vel disse i en periode så hele skiven ble krem (står høyt på ønskelisten min forøvrig).

Ja, jeg tror ytterboksen er markert. Men et skive og viserbytte vil ikke vises dersom ikke denne følger med. Jeg ville uansett ikke ha noen betenkeligheter med å kjøpe en Exp med byttet skive. Tvert i mot, dersom den andre skiven også fulgte med :)

Jeg har registrert at 16550 er ettertraktet, men rent estetisk skjønner jeg ikke det i det hele tatt. Den er sjelden, men det er jo nettopp den dype kontrasten mellom de matt svarte markeringene/viserne og den hvite skiven som gjør hele det visuelle uttykket til en hvit Exp II. Det er så lekkert.