Explorer mod

Medlem
30. okt. 2010
Dette funker for mine øyne... Jeg lurer på om det er greit å skifte bezel selv på min 216570??
exp2.jpg

Måtte dobbelsjekke med orginalen, trodde det skulle være mer forskjell enn det var men denne er litt renere, enklere
- kanskje snillere, inhvert fall roligere over seg ;)

Flott kombo. Er ikke dette Tenzing/Hillary-klokken, til, tja, mange hundre tusen?? Er en slik bezel å få tak i da? :)

hvis du må spørre betyr det vel at du ikke har egnet verktøy og da gir svaret seg selv.
;)

Takker, men litt overført i direkte form håpet jeg kanskje noen ville dele sin erfaring med bytte av bezel på explorer klokkene. Jeg skal google det....

Sjekk denne siden så ser du hva slags verktøy du trenger for å presse bezel på plass
http://www.horotec.ch/media/DIR_123/MINI.CAT.HOROTEC.pdf

F.eks MSA06-135 og MSA06-521

Se der ja! Mange takk for svar ;)

Så er mitt neste spørsmål: Jeg kan maskinere ny bezel og da kanskje i et noe bløtere materiale enn 904L eller 316, men jeg skulle gjerne visst dimensjoner og toleranser. Kan selvsagt måle på den jeg har når den blir demontert. Tips?

Se der ja! Mange takk for svar ;)

Så er mitt neste spørsmål: Jeg kan maskinere ny bezel og da kanskje i et noe bløtere materiale enn 904L eller 316, men jeg skulle gjerne visst dimensjoner og toleranser. Kan selvsagt måle på den jeg har når den blir demontert. Tips?

Vil tro at det er noen japanske publikasjoner med den slags informasjon, de kan være vrient å få tak i ( og så er det det med språket da).