Få tak i deler til DJ?

Medlem
7. des. 2010
Sted
Bergen
Er det mulig å kjøpe Rolex-deler noe sted, eller er det bare autoriserte verksteder som har tilgang? Har skjev time- og sekundviser på en gammel DJ, som subber opp i glasset, i hverandre osv. Det er akslingene som er skjeve, så mao må minutt- og sekundhjulene byttes. Fristende å gjøre dette selv etter urmakerkurset :twisted:... men jeg vet ikke helt hvor lurt det er. Har uansett en pensjonert urmaker som backup.

Ser for meg at hvis jeg leverer den til Bjerke så skal den sendes inn og så blir det dyrt og tar laaang tid?

Personlig ville jeg levert den til AD.
La det ta den tiden det trenger, og ikke la deg ergre over at det tar tid, men heller gled deg over at du får tilbake en strøken og udødelig klassiker.
Ingen grunn til å ergre seg over ting man ikke får gjort noe med.

Det er selvfølgelig et vektig argument, Braute, men det pleier som oftest å koste en del.
Et billigere alternativ er forsøke å skaffe delene selv, om man tør å gå på fiksingen selv (eller ved hjelp av pensjonerte urmakere :)). Har sett på div forums at Otto Frei har blitt nevnt ang deler.
Du kan starte letingen her, Tore.

Kategorien "Rolex minute wheels" er f.eks tom, så jeg tror ikke det er mye de har. Har bestemt meg for å la Lervik ta jobben. Hørtes tillitsvekkende ut når jeg snakket med de på telefon. Jeg får heller maltraktere noe annet med urmakerverktøyet mitt :cool: