Får man ikke kjøpt ekte Tag Heuer på ebay?

Medlem
31. mai 2011
Jeg leste ett skilt på Protid i Tromsø for en stund tilbake om at man ikke får kjøpt Tag Heuer på nettbutikker. Dette hadde noe med at det var kun autoriserte forhandlere som har ekte varer.

Skiltet ga inntrykk av at du aldri får ekte vare når du handler på ebay etc.

Jeg skal nå kjøpe en tag heuer formula 1 og klarer ikke legge fra meg tanken på det forbanna skiltet.
Selv tror jeg alt er bare svada. Det er mange selgere på ebayen som har tusenvis av gode referanser.

Kan noe hjelpe meg? :confused:

SVADA!!!

Edit: For å svare ordentlig.

Det stemmer nok det som urmakeren sier at TH ikke får lov til å selge over internett, men det betyr langt i fra at det ikke selges ekte TH på nettet.

Det finnes mange små butikker som samarbeider med store nettbutikker som selger klokker for dem slik at de skal få fart på salget.

Om du sjekker ut denne linken finner du garantert ekte klokker til en garantert lavere pris enn forhandleren som hadde dette skiltet. (NESTEN garantert lavere pris)

Det er bare svada, det går nok på at man ingen ADer får lov å selge via nettet, det gjør vel ikke Rolex heller. Gråmarked og brukt er tilgjengelig på nett.

Tag Heuer sier nei til internett handel

Det er slik at de fleste store urmerker ikke vil at AD butikkene selger på internett. Merkene gjør det klart at garantien på de klokkene som er nye som er solgt på internett ikke blir dekt på garanti.

De forskjellige klokke merker inkludert Tag vil at klokkene skal selges fra butikk og der det er seriøse, kunskapsrik betjening. Ikke glem heller at hvis du kjøper et ur fra en urmaker i Norge har du en mye bedre kjøps garanti. Norge har en sterkere kjøpslov enn utlandet.

Hvis du skal kjøpe brukt ur er internett helt greit, for da kommer ikke klokken fra AD.

Så en siste ting er hvis du kjøper ett ur på internett fra utlandet, må du betale moms når du får klokken til Norge. Tollvesenet følger med når det kommer dyre ting inn til Norge.

Det er slik at de fleste store urmerker ikke vil at AD butikkene selger på internett. Merkene gjør det klart at garantien på de klokkene som er nye som er solgt på internett ikke blir dekt på garanti.

De forskjellige klokke merker inkludert Tag vil at klokkene skal selges fra butikk og der det er seriøse, kunskapsrik betjening. Ikke glem heller at hvis du kjøper et ur fra en urmaker i Norge har du en mye bedre kjøps garanti. Norge har en sterkere kjøpslov enn utlandet.

Hvis du skal kjøpe brukt ur er internett helt greit, for da kommer ikke klokken fra AD.

Så en siste ting er hvis du kjøper ett ur på internett fra utlandet, må du betale moms når du får klokken til Norge. Tollvesenet følger med når det kommer dyre ting inn til Norge.

Ur som kommer fra eksempelvis urverket selges over nett, men blir kjøpt av forhandler. Så garantien blir helt lik. Just saying.

Ur kjøpt på urverket.no blir IKKE tatt imot av autoriserte forhandlere. Dette vet jeg av egen erfaring. To av de store i Oslo ville ikke engang ta imot uret da det var kjøpt hos uautorisert forhandler. Leverte til slutt uret uten å prøve å reklamere, og ble ringt opp fra forhandler som lurte på hvordan jeg hadde fått tak i uret da "det var noe groms" med serienummeret? Eller verknummeret? De bruker tydeligvis dette også ved delebestillinger. Etter mye frem og tilbake ble uret erparert, men det kostet endel penger. Hadde jeg lagt til rep summen hadde det i utgangspunktet vært billigere å kjøpe dette uret uten rabatt hos forhandler. Uklok av skade har jeg fortsatt handlet litt på nett. So far so good... Krysser fingrene :)

Når var dette?

Etter mye dårlig omtale har urverket ryddet opp de siste årene.