Føler meg dum som et brød

Medlem
22. april 2008
Innlegg
371
Ja hvor lenge var adam i paradis. Kjøpte OEM Breitling croc strap på ebay og alt var såre vel, satte den på virket noe stiv men ellers ok....Men vent, skal det ikke stå Croc bak på liningen da....Søke søke, har gått fem på og blitt lurt. Føler meg dum som et brød.


Crap Crok ender sitt liv i peisen. Føler for å vaske meg ekstra godt av en eller annen grunn.

Edit nå går jeg til AD og kjøper ny på pur F!!!
 
Huff, dette var ikke bra. Men du bør klage på selgeren til Ebay, samt gi negativ feedback for å gjøre andre obs. Har du kontaktet selgeren og bedt om refund?
 
Enig - du har ikke gjort noget galt ... det har sælgeren til gengæld. Det kan vi ikke li´ :evil:
 
Det var leit!

Larsen (Protid) i Sandvika har meget godt utvalg! :D
 
Stipey skrev:
Det var vel ikke denne karen her? Var nære på å legge inn bud, men var for skeptisk....

http://shop.ebay.com/x301-can/m.html?_nkw=&_armrs=1&_from=&_ipg=&_trksid=p4340

Jo det var denne karen her, mailadresse nk.straps at gmail.com

Betalte 152 dollar og har selvfølgelig klaget og meldt ifra til ebay. De foretar seg ingenting.

Selgeren holder til i Canada, og jeg har videresendt informasjonen om transaksjonene hans til Breitling Canada, men regner ikke med at de foretar seg noe.

Denne personen har vistnok kjørt samme opplegget noen uker på ebay canada og uk før han ble kastet ut derifra etter en mengde negative tilbakemeldinger. Fant dette ut i ettertid.
Det har vært kjøpere som har betalt opp til 400 dollar for denne strapen så han har nok tjent gode penger på billig vare fra kina!

Synes det er meget skuffende av ebay å foreta seg noe.

Selgeren har også sendt meg melding der han ber meg fjerne negativ feedback " så skulle han vurderer å gi meg litt refund" Dette kommer selvsagt ikke på tale.

Advarer dermed andre mot å kjøpe noe som helst av denne personen fra nevnte adresse. Han tilbyr også "OEM" Panerai, IWC straps osv osv
 
Hvis du har handlet med kredittkort så kan du returnere remmen til selger og krevet kjøpet hevet. Dersom han nekter sender du bare all emailkorrespondanse til kortselskapet, og retter kravet mot dem. Så vil du til slutt få igjen pengene via kredittkortselskapet (mao de sletter kravet fra kortet ditt). Dette fungerer bare med kredittkort, ikke debetkort. Se kredittkjøpsloven § 8 første ledd. Jeg handler derfor kun med kredittkort på nettet, og har selv fått igjen penger på et mislykket ebay-kjøp på den måten.
 
Takk for tipset xe3l, dette var jeg faktisk ikke klar over. Hadde nok bare prøvd med dispute på eBay....

Bruker også kredittkort på alt av netthandel, samt ved bruk i utlandet... Tar rett og slett ikke sjansen på noe annet i disse avanserte svindle tider som vi lever i...
 
Bestemte meg for å sende Breitling Canada en mail

----- Original Message ----- From: To: <info@breitlingcanada.com>
Sent: Tuesday, January 05, 2010 11:14 AM
Subject: Distribution of counterfeit products Breitling Canada



[Skjul Sitert tekst]
Dear Sirs!

I recently purchased a supposed Breitling item wich turned out to be
counterfeit. The item in question was a croc strap with deployant clasp
bought
from e-bay at 152$

Upon recieving the goods I descovered that it was an obvious counterfeit and
not
the genuine article.

The individual selling this claims to be an AD for Breitling in Canada and
denies any wrong doing. The adress and name for the person connected to the
sale of said item also relates to Toronto, Canada.

Would it be of any interest to you to get this individuals name and adress?
please let me know as I will forward this upon request.

I do not know to what extent you choose to follow up on these matters of
copyright infringements, but I found it best to send you an email all the
same.


Sincerely Yours


OGher kommer svaret;


Dear Sir,

Thank you for contacting Breitling Canada.

Although we strongly discourage purchases of Breitling product in the
internet as the product is not backed by an official warranty and the client
has no guarantee the product is legitimate, we do appreciate your volunteering
the information on this seller of a counterfeit Breitling
accessory.

We would be happy to receive the information from you and investigate it
further.

We thank you in advance.

Magrelys Rodriguez
Breitling Canada
Grigoros Canada (1989) Inc.
40 Hayden St.
Toronto, Canada
M4Y 1V8

Tel. 416 595 1900
Fax 416 595 6301

Email: magrelys.rodriguez@breitlingcanada.com
Website: http://www.breitling.com
 
Jeg har handlet med paypal og kreditkort, betyr det at jeg kan sende korrespondansen til Visa og kreve kjøpet hevet?

xe3l skrev:
Hvis du har handlet med kredittkort så kan du returnere remmen til selger og krevet kjøpet hevet. Dersom han nekter sender du bare all emailkorrespondanse til kortselskapet, og retter kravet mot dem. Så vil du til slutt få igjen pengene via kredittkortselskapet (mao de sletter kravet fra kortet ditt). Dette fungerer bare med kredittkort, ikke debetkort. Se kredittkjøpsloven § 8 første ledd. Jeg handler derfor kun med kredittkort på nettet, og har selv fått igjen penger på et mislykket ebay-kjøp på den måten.
 
Ja. Men du må selvfølgelig returnere remmen. Kan ikke sitte med både penger og pølse. Sørg for å sende med sporing (rek.sendig eller pakkepost), ellers kommer selger bare til å nekte for å ha mottatt noe som helst. Og da er du fucked. :D
 
du kan også klage til paypal... men skal vist være en ganske omstendelig prosess å få refunderinger pga piratkopier.
 
Du kan klage saken inn til paypal.

Etter du har levert inn i klagen har selger 14 dager på å forklare sin side av saken eventuelt rette opp i feil.

Gjøres ikke dette tilfredsstillende og på en måte som du velger å akseptere refunderer paypal kjøpebeløpet.

Har selv måtte klage saker inn for paypal flere ganger.

Jeg vil anbefale deg å ta noen bilder av strappen å sende disse til paypal.

Du får garantert dine penger tilbake.


Lykke til :)


Mvh
Lars Ch.
 
En liten oppdatering er på sin plass;

Ebay har refundert kjøpsbeløpet for remmen!
Må si jeg fikk meget god service fra ebay etter at jeg eskalerte saken dit.
En detaljert beskrivelse av gjenstanden, tidligere historikk på selger på ebay canada, link til forum der svindelen diskuteres osv gjorde susen.

Så tross alt en happy ending.

Har også saumfart ebay for denne type remmer og rapporterer alt til ebay daglig, samt at selger er rapportert med navn og adresse til Breitling Canada.

Lars
 
Bra at det ordnet seg! Slikt gir håp om at det faktisk gjøres noe for å bli kvitt svindlere, og at det nytter å si fra om man kommer ut for noe slikt!