Hei!
Har lang tid planlagt å skaffe meg en Diver som jeg kunne bruke som Beater. Men funnet aldri noe som passet sykelig bra. Valget har alltid stått mellom noen ikke så dyrt alla Orient, Seiko, Steinhart osv. eller noen litt dyrere merke som Tissot, Hamilton, Oris osv. Viktig har egentlig bare vært ett Automatisk urverk.
For ikke alt for lange siden fant jeg i tillegg utt at eg skall har meg ett sykelig langt ferien tur til Australia, og etter jeg diskuterte litt med sjefen min over hvor langt ferie har lovt å være, blir vi enig om at 2 monter er greit for begge to av oss.
Da var selvfølgelig med en gang klar nu trenger jeg en beater eg kan tar med till telt, bade og opplevelse ferien til Australia.
Etter å har bestilt flybillett og ordnet visum var Orient sin Mako nesten bestilt. Men noen passet ikke og jeg leitet veldig lenge etter noen spesielt klokke som skulle passe spesielt ferien. Etter mye google og mange nesten kjøp blir dette til slut denne eg tror ikke mange ha sett før!
Haigh and Hastings
M2 Diver
M2 Diver Australis
Baksiden
Fint kraftig lume!
wristshot
Og fra siden.
Litt om klokken fra https://www.haighandhastings.com
Technical Specifications
Case construction: 316L stainless steel
Water resistance rating: 1000ft/300m
Bezel: Uni-directional, choice of 5 colours
Crystal: Scratch-resistant sapphire crystal
Luminescence: Super-LumiNova on hands and hour indices
Case back: Stainless steel, screw-in
Movement
Movement type: NH35A automatic mechanical movement
Power reserve_ 40 hours (approx)
Frequency: 21,600vph
Features: Quick-set date, hacking seconds, manual wind
Straps
Rubber strap: Salt/odour/UV-resistant, non-allergenic
Dimensions
Width (excluding crown): 44mm
Height (lug to lug): 53mm
Lug spacing/strap width: 22mm
Case thickness: 13mm
Crown: 7mm screw-down
Weight: 131g (approx)
Klokken føles til nu veldig behagelig og gummi remmen og gjør en veldig fint første inntrykk mye mer kan jeg ikke sier etter å har eiet klokken i 3 timer men jeg skall følge opp med mer informationer etter at jeg har hatt klokken i noen uker om dette er ønsket.
Som derre siker allerede kjente er jeg ikke Norsk men jeg håper derre forstå alt jeg skriver hvis ikke kan derre bare spør
Takk for tiden
KBZL
Har lang tid planlagt å skaffe meg en Diver som jeg kunne bruke som Beater. Men funnet aldri noe som passet sykelig bra. Valget har alltid stått mellom noen ikke så dyrt alla Orient, Seiko, Steinhart osv. eller noen litt dyrere merke som Tissot, Hamilton, Oris osv. Viktig har egentlig bare vært ett Automatisk urverk.
For ikke alt for lange siden fant jeg i tillegg utt at eg skall har meg ett sykelig langt ferien tur til Australia, og etter jeg diskuterte litt med sjefen min over hvor langt ferie har lovt å være, blir vi enig om at 2 monter er greit for begge to av oss.
Da var selvfølgelig med en gang klar nu trenger jeg en beater eg kan tar med till telt, bade og opplevelse ferien til Australia.
Etter å har bestilt flybillett og ordnet visum var Orient sin Mako nesten bestilt. Men noen passet ikke og jeg leitet veldig lenge etter noen spesielt klokke som skulle passe spesielt ferien. Etter mye google og mange nesten kjøp blir dette til slut denne eg tror ikke mange ha sett før!
Haigh and Hastings
M2 Diver
M2 Diver Australis
Baksiden
Fint kraftig lume!
wristshot
Og fra siden.
Litt om klokken fra https://www.haighandhastings.com
Technical Specifications
Case construction: 316L stainless steel
Water resistance rating: 1000ft/300m
Bezel: Uni-directional, choice of 5 colours
Crystal: Scratch-resistant sapphire crystal
Luminescence: Super-LumiNova on hands and hour indices
Case back: Stainless steel, screw-in
Movement
Movement type: NH35A automatic mechanical movement
Power reserve_ 40 hours (approx)
Frequency: 21,600vph
Features: Quick-set date, hacking seconds, manual wind
Straps
Rubber strap: Salt/odour/UV-resistant, non-allergenic
Dimensions
Width (excluding crown): 44mm
Height (lug to lug): 53mm
Lug spacing/strap width: 22mm
Case thickness: 13mm
Crown: 7mm screw-down
Weight: 131g (approx)
Klokken føles til nu veldig behagelig og gummi remmen og gjør en veldig fint første inntrykk mye mer kan jeg ikke sier etter å har eiet klokken i 3 timer men jeg skall følge opp med mer informationer etter at jeg har hatt klokken i noen uker om dette er ønsket.
Som derre siker allerede kjente er jeg ikke Norsk men jeg håper derre forstå alt jeg skriver hvis ikke kan derre bare spør
Takk for tiden
KBZL
Redigert: