Første klokke på mange år - forvirret på hva jeg liker

Medlem
21. april 2014
Har lest her på TS en del i det siste og begynner å se etter min første klokke på lenge. I utgangspunktet er jeg på jakt etter en allrounder som kan brukes på kontoret, fritid og til dress. Tror rammen er 30k, men et godt kjøp til 20k er å foretrekke :)

Jeg har vært innom Otteren i Stavanger/Sandnes og Askeland og kikket på litt forskjellig. På forhånd hadde jeg sett mye her inne og fått en forkjærlighet til Speedmaster, men likte Longines Master godt med lenke. Men disse er ikke badeur, og jeg liker den Helson Shark Diver som ligger på markedet godt som badeklokke (vi har båt, og jeg vil ha noe som jeg ikke trenger redd for vann med) - men den går ikke til jobb/dress, men f.eks den og Longinesen kan høres forlokkende ut...

Så jeg er litt forvittet på hva jeg vil - noen som har noen hjelpende tanker?

Redigert:
Hvis du har tynne håndledd er vintage Zenithen som braza2013 har til salgs en nydelig klokke... Ellers høres det ut som om du burde se etter en Omega Aqua Terra! :)

Heisann, hva med en Omega Seamaster 300M. Sort skive og sort keramisk bezel. Allrounder som går til dress (Bare se på prins William som har denne) og også til båt/sjø.

Jeg har ikke tynne hånledd - har hatt problemer med å få spennen igjen på noen av klokkene jeg har prøvd... Det jeg likte med Longines'en var den hvite urskiven. Aqua Terra var ikke dum, men vet ikke om den blir itt liten for mine håndledd - skal se om jeg får gått innom en forhandler en igjen snart... Jeg klarer heller ikke helt å bestemme meg om jeg vil ha kronometer eller ikke. Er litt inne på tanken å starte litt billigere for å finne ut hva jeg liker. Men det virker som det ikke er så mye verditap på klokkene, så kanskje jeg trenger å flippe litt for å finne ut hva jeg liker.

Jæ Aqua Terra var ikke dum, men vet ikke om den blir itt liten for mine håndledd - skal se om jeg får gått innom en forhandler en igjen snart...

Aqua Terra kommer i flere størrelser, tipper at 41.5 mm-versjonen kommer til å se bra ut på ditt håndledd. Klokker på den størrelsen med tynn bezel og stor skive gjør en del av seg på hånda.

Hvis du holder til i stavanger området hadde jeg og tatt en tur innom urmaker thorbjørnsen, de har mange spenende merker, mye fint og god service

Nå skal jeg se på klokke i kveld, kan hende det blir handel. Men takk for tipset, skal ta en tur dit. Blir nok noe ikke fullt så dyrt i første omgang. Selger thorbjørnsen brukt? Er det noen forhandlere som gjør det?

Lykke til.
Støtter de ovenstående i at AquaTerra eller Seamaster burde dekke dualismen innenfor budsjettet.
Alltid masse pent brukt å finne her inne.

Da ble det en Hamilton Jazzmaster Traveler GMT fra en good og veldig hyggelig guy fra forumet (fikk og med verktøy til å skifte reim med på kjøpet :p ). Fant ut det kunne være fornuftig å starte litt billigere og ta tiden til hjelp for å finne ut hva jeg liker.

Men det jeg trenger nå er noen lange reimer eller NATO reimer til den. Den vanlige NATO'en som jeg fikk med kunne vært 4-5 cm lenger og det er bare reim med butterflyspenne jeg får rundt klubbene - de andre standardreimene har jeg ikke sjanse på å bruke. Noen ideer om hvor jeg kan få tak i lange reimer?